Silkeføtter

silkesokk1

Jeg fortsetter med sokker fra tåen og opp, men denne gangen på vanlige strømpepinner og kun én sokk om gangen. Ved å begynne på tåen håper jeg å få strikket så lange strømper som mulig ut av de to garnnøstene jeg har tilgjengelig.

Disse strømpene er egentlig en julepresang, ja til julen som var i fjor. Garnet er Merino Silk fra Hjertegarn, en blanding av ull, silke og bambus. Det er nok ikke akkurat et sokkegarn, men jeg tror at silken og bambusen vil fungere som forsterkning, slik at det ikke blir hull bare av å gå over gulvet, i alle fall.  Forhåpentligvis vil mottakeren tilgi meg både den forsinkede presangen og det faktum at dette i hovedsak er sofakosesokker.

Dette garnet kom jeg over litt tilfeldig i min lille lokale garnbutikk. Dette er en liten sytilbehørsbutikk som ligger på et kjøpesenter, og de har ikke et veldig rikholdig utvalg av garn. Jeg kjøper litt garn (som jeg ikke trenger så veldig…) der av og til, mest fordi jeg syns at det er veldig kjekt å ha denne butikken i nærheten. Og nå som jeg har funnet flott og mykt ull/silkegarn der, føler jeg i grunn at jeg har en gyllen unnskyldning/anledning til å støtte lokalbutikken enda litt mer!

1 kommentar »

  1. Greta said

    syns det er litt spennede med «baklengse» sokker. men eg strikker mine som før.
    heldig du som har ein lite kjekke garnbutikk i nerleiken, eg må dra 6 min for å finne garn og det er ikkje det meste avanserte garnet heller. men eg har min datter i Tønsberg som hjelper meg litt der og så skal egjo til Bergen om en månad eller to.
    ha ein flott dag videre

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

Legg igjen en kommentar

