Alter Ego januar 2009

Har man lyst, har man lov!

Har man lyst, har man lov

Jeg tok mot til meg og talte opp resten av garnbeholdningen min i dag. Jeg endte på 17 kilo og 885 gram – god margin til 20 kilo, med andre ord. Men som alle vet, så er det jo slik at der det er hjerterom er det husrom, har man lyst til noe skal man høre på sin indre stemme, og ikke minst skal man la hjertet bestemme i alle viktige beslutninger. Så jeg er faktisk strålende fornøyd med alle mine nesten 18 kilo med garn og gleder meg stort til å lage fine ting av hver eneste gram. Greit nok at det er er par bomkjøp blant disse kiloene, men i all hovedsak har jeg faktisk kun garn jeg liker og som jeg har lyst til å bruke.

Så får det heller være at jeg som «restegarn» etter en strikkejakke jeg nesten er ferdig med faktisk ender opp med MER garn enn jeg har brukt til jakken. Sånn går det når man skal være heeelt sikker på at det blir nok!

Som en tilleggsinformasjon kan jeg jo si at de nesten 18 kiloene med garn er fordelt på hele 83 garnsorter, så det er ikke betydelige kvanta av hver type garn. De typene jeg har mest av hver sort i er Babysilk, Drops alpakka, Svale og Hifa Superwash 4, som alle ligger på rundt kiloen. Eller er det mye med 100 og 200 gram av hver type, så det ligger an til et år hvor det strikkes mange småting. Og det er egentlig helt fint!

Godt strikkeår 2009, alle sammen!

3 kommentarer »

  1. mimouna said

    Du er jo laaangt fra 20 kilo ja! *fnis* Men det er jo viktigst som du sier at det er garn du liker og har lyst til å bruke. Det kan bli masse fint med det utgangspunktet.

    Herlig pusebilde! :o)

  2. Greta said

    Har ikkje orket og talt opp garnlageret mitt, men eg tror nok at det er langt fra 20 kg. Eg har i alle fall ikkje så mange sorter som deg.
    Har veldig mye i silja, litt mye i babyull, så en del sokkegarn av forskjellig type, smart er og en favoritt.
    Når eg blir gå dyktig og skal på min første tur til Bergen, skal eg innom minst ett par skikkelig garnbutikker og kjøpe emg noe garn eg ikkje har prøvd før. til da strikker eg på det eg har.
    Ha ei flott uke der du lager masse flott av garnet ditt

  3. Hespetre said

    Godt nyttår, og kos deg masse med garnet ditt!🙂

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

Legg igjen en kommentar

