Nobel, men litt kjip

Piep, piep, ich hab dich lieb.

Piep, piep, ich hab dich lieb.

På kontoret der jeg jobber er det enten veldig varmt, eller veldig kaldt. Når det er veldig kaldt gufser det en kald trekk langs gulvet og det er generelt utrivelig. På slike dager har jeg pleid å bruke et sjal om skuldrene, ofte i tillegg til en fleecegenser og et skjerf rundt halsen. Inne. For å få et litt smekrere jobbantrekk på de (få) dagene det ikke tar seg ut å rusle rundt kledd som en polfarer, fant jeg ut at det kunne være en idé å prøve en tynn halsvarmer.

snv86464

Jeg har strikket den i tynn alpakka for at den skulle bli både varm og diskret. Etter å ha prøvd den på tror jeg muligens at jeg ikke er en halsvarmer-person. Den klør litt (er det ikke slik at alpakka ikke skal klø??) og den er for vid og posete. Jeg er rett og slett ikke helt fornøyd. Halsvarmere som kan åpnes og lukkes med knapp er sannsynligvis en bedre patent for meg.

Men det er jo mulig at jeg ombestemmer meg neste gang kulden setter inn på kontoret?

Jeg brukte en oppskrift jeg fant på Ravelry, men la opp 15 masker færre enn oppskriften tilsier. Likevel er den altså blitt relativt vid, selv om jeg passet på å blokke den i lengden og ikke i bredden.

Halsvarmer med diamantmønster

Garn: Drops alpakka

Garnforbruk: 40 gram

Pinne nr. 4

Mønster:  A Noble Cowl (Ravelry)

Underholdning: Lunsj-strikk

3 kommentarer »

  1. Greta said

    Hei. Lite morro at det er kaldt på jobben din da. Må berre kle seg da, men kanskje ikkje noe kjekt å ha noe som klør rundt halsen heile tida.
    Eg vil ønske deg ei kjempe fin julehelg. No er jo julaften over og snart heile julehalga også.
    Eg har berre ikkje røkke over alle før jula starta. Kom jo heim lillejulaftan.
    Sjølve operasjonen er over, men det er nå det heile starter. Eg må vere veldig flink til å trene. helst 3 økter for dag og når julehelga er over får eg litt hjelp av fysioterapaut.
    Det tar nok tid, men det har eg . Så bra vert eg, om ei stund.
    Håper du får det virkelig trivelig resten av jula. Stor klem

  2. petronella said

    Kjempefin🙂
    Noble Cowl av Emily Kausalik, ligger også på min «to do»- liste i løpet av vinteren..

  3. […] har jeg vært fornøyd med feriestrikketøy som Shetland triangle-sjalet, en mønsterstrikket hals,  heklede englemasker, heklet spiralskjerf, begynnelsen av en rosa vest, og begynnelsen på en […]

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

Legg igjen en kommentar

