Om å gi seg mens leken er god

*plystre plystre*

*plystre plystre*

Ja, jeg sa at jeg var moden for å veie opp garnet mitt. Det ble opprettet et garnoppveiingsinstitutt i stuen vår, bestående av en samboer med et regneark på laptopen, og meg i skytteltrafikk mellom gjesterommet og kjøkkenvekten. Det gikk raskt å telle opp garnet fra opphørssalget, da var det jo snakk om kvantiteter som 20 nøster babysilk og 10 nøster alpakka, 10 nøster Miski og videre i samme stil. Garnet som oppbevares i to gjennomsiktige plastesker fra Clas Ohlson var også raskt å katalogisere, der ligger stort sett hesper fra Hillesvåg, alpakka og litt bånsullgarn.

Men så kom vi til trekisten med alle plastposene oppi. Min kjæres øyenbryn hevet seg ytterligere for hver pose jeg kom drassende med, men vi fikk talt opp både babyull, superwashull, bomull, handpaintedyarn (fremdeles i DHL-posen), mohair og diverse annet smått og morsomt. Frem fra nederst i kisten dukket det også opp to garninnkjøp som er forbundet med så mye irritasjon at jeg ennå ikke har hatt lyst til å strikke med det – men disse tror jeg krever egne blogginnlegg.

Men så sa det stopp. For da begynte regnearkskontrolløren der i sofaen å riste på hodet og le vantro: «Du har over 15 kilo med garn!»

Og med det fant jeg ut at det var på tide å si «Ja! og det var alt! nå har vi talt opp alt! Oj, 15 kilo, liksom. Ojojoj.»

Så får jeg heller dele med dere at jeg vet at vi ikke har talt opp de to putevarene med sokkegarn, ei heller de 500+ grammene med Sisik, eller alpakkaen som ligger på skrivebordet mitt, eller sokkegarnet som ligger oppå bokhyllen. Ja. Men det tror jeg at jeg får ta i enerom.

Fortsettelse følger.

15 kg garn er bedre enn 15 kg keramikkdachs!

15 kg garn er bedre enn 15 kg keramikkdachs!

7 kommentarer »

  1. Matja said

    Du verden så modig du er.Jeg tør rett og slett ikke, å veie opp garnet.Tror min kjære kommer til å heve øyenbrynene så de havner bak i nakken.På leit etter andre ting,dukker det opp garn som jeg har glemt at jeg hadde.Endel er gjemt i full fart,så ikke pus skulle få fatt i det, og siden glemt.Tror jeg skal strikke opp endel kilo før jeg kjøper mer.Hører veldig dårlig når folk visker om opphørsalg,hihi.Prøver veldig hardt å stå imot,men du verden for noen abstinenser jeg har,hehe.Ha en fin dag:)

  2. Merete said

    Ahahahaha! Jeg finteller ikke kiloene, garnet mitt dukket opp i flytteprosessen i fjor, og fylte litt flere kasser enn husbonden hadde regnet med. Ahem. Og det vokser stadig.

  3. Kjerstin said

    15 kilo garn du… det er like tungt som en gjennomsnittelig 4-åring…

  4. Marit said

    Du er tøff som tørr å vega garnet ditt. Vurderer å gjera det men har ikkje bestemt meg for om eg vil. Er redd for at eg får sjokk eller kanskje verre Dag Anton får sjokk. Får vurdera det etter jul. Kanskje eit nyårsfortsett.?

  5. mimouna said

    Haha, det var det jeg visste! Nærmere 20 kilo tippet jeg, og det stemte visst bra det. (På seg selv kjenner man andre, men det snakker vi ikke mer om… *plystre*)

    Smart å kamuflere slike fakta i et innlegg som ved første øyekast ser ut til å handle om keramikkhunder, hihi. Hundene var fine de!

  6. Kicki said

    Hi hi, like godt å gi seg mens leken er god. Det han ikke vet, har han ikke vondt av😉

  7. Cruzidull said

    Haha!
    Skal jeg ta en oppveiing tror jeg det er best å vente til ETTER at strikkemaskinen er lånt og restegarnet er blitt teppe. Best for husfreden.

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

Legg igjen en kommentar

