Sju slag til jul

Han la seg sånn helt av seg selv, altså.

Han la seg sånn helt av seg selv, altså.

Merete har oppfordret meg til å dele syv trivialiteter om meg selv med dere. Og litt narsissisme sånn rett før jul skal man jo ikke la gå fra seg.

  1. Jeg blir kvalm og får verdens ekleste følelse inni meg når jeg tar på matte, litt rue overflater. Jeg må bruke hagehansker hvis jeg skal flytte på uglaserte leirekrukker på altanen.
  2. Jeg har vært fast leser av Doktor Onlines diskusjonsforum i 12-13 år, men har nesten aldri skrevet innlegg der. Det hender at jeg snakker om nickene der inne som om de var nære venner av meg: «Lillemus fortalte noe fryktelig morsomt her om dagen…»
  3. Jeg har en høyere universitetsgrad i et fagfelt jeg elsker. Det tok meg syv-åtte år å fullføre og kostet meg nesten 300 000 kroner i studielån. Jeg jobber som sekretær.
  4. Malsen og jeg er de som legger oss først her i huset. Vi pleier å sovne i skje-posisjonen. Jeg sier alltid til samboeren min at Malsen krøp under dynen min helt av seg selv, men sannheten er at det alltid er jeg som henter ham opp fra fotenden.
  5. Jeg har sammen med Strikkepanja reist ens ærend til Hamburg for å gå på konsert med Rammstein. Jeg kan alle tekstene og synger dem med fingerspitzengefühl.
  6. Jeg hater lukten av jordbærsyltetøy. Jordbærsyltetøy er noe av det mest kvalmende som finnes og jeg takler ikke å ha et åpent glass ved siden av meg på frokostbordet.
  7. Jeg hater også smuler. Smuler er kanskje det aller ekleste som finnes. Jeg må børste undersiden av skivene mine før jeg kan spise dem og liker helst ikke at andre lager til brødmat til meg. Jeg fordrar heller ikke smuler i smøret😮

De fleste har vel allerede svart på denne her, men jeg utfordrer Matja, Mimouna og HusmorNom.

1 kommentar »

  1. mimouna said

    Artig! Jeg får omtrent samme grøssegrøss av isopor. Derfor blir det nok aldri noe utstillingshode til luene mine.

    Skal se om jeg får svart på utfordringen på bloggen min etterhvert, må bare tenke litt først….

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

Legg igjen en kommentar

