Alter Ego desember 2008

Hva? Snart jul? Allerede?

Hva? Snart jul? Allerede?

Hvem føler seg ikke litt som Bambi på glattisen i begynnelsen av desember? At det snart er jul er i seg selv en hyggelig ting, men ettersom jul og urealistiske forventninger henger så tett sammen, kan desember fort bli en heseblesende affære hvor man hele tiden tenker at i morgen, i morgen skal jeg bake julekakene og finne frem adventsstaken og kjøpe julegardiner.

Ettersom jeg ikke har barn og i tillegg er så heldig at jeg tilbringer juledagene hjemme hos mor og far, har jeg egentlig ingen andre forventninger og krav enn de jeg selv lager. Likevel vet jeg at julefreden ikke senker seg hos meg før ut på julaften en gang, gjerne sammenfallende med det andre glasset med godt lagret portvin servert fra et majolikabrett.

Hvor vil jeg hen med dette?

Egentlig vil jeg bare oppfordre alle til å nyte adventstiden og stresse litt ned. Julekvelden kommer om tre ukers tid, okke som!

3 kommentarer »

  1. Eira said

    Uææh! Er det bare tre uker til? *panikk*

  2. Matja said

    Sant nok,og vi skal bare ha sånn ca.10 gjester her.Bare 3 uker sa du!!!Hjeeelp!!!

  3. Hedda said

    Fin blogg du har! Mykje god strikkeinspirasjon her. Fann den litt tilfeldig, og legg deg til i lista mi:)

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

Legg igjen en kommentar

