Utenlandsstrikk

vintage-knitting-ad-boeing

Ja, her ser man hva jeg skal gjøre på i helgen.

Det blir en svipptur til kaldere og våtere strøk, for å tilbringe helgen på husmorferie med min mor. Vi er usikre på hva reisemålet har å tilby av spennende opplevelser, men for å være helt ærlig: noen fine bygninger, litt shopping, gode kaker og noe godt i glasset. Mer enn det trenger jeg ikke.

Jeg kommer til å bruke timene på flyet til litt manisk strikking, jeg har nemlig et lite oppslagsverk av en liste over alt jeg har planer om å strikke ferdig og begynne på i nærmeste fremtid. Blant annet

  • selbuvotter (har strikket vrangbord og ca 1 cm mønster)
  • labber til svoger (har strikket nesten én)
  • skjerf i patentstrikk (noe over halvveis)
  • labber til mor (ikke begynt)
  • tøfler i julepresang (ikke begynt)
  • lue i julepresang (ikke begynt)
  • babyplagg til en som kommer etter jul (ikke begynt)
  • barneplagg til en som blir 2 (ikke begynt)
  • 2-3 julepresanger til (4?) (ikke begynt)

Tja. Det ser ut som om det kan bli travelt. Jeg har nemlig også litt planer for ting jeg har lyst til å lage til meg selv:

  • hals i alpakka
  • flere varme sokker
  • topp/genser

I tillegg til at jeg selvsagt har noen poser med halv-dårlig samvittighet som ligger spredt i leiligheten:

  • grønn strikkejakke som egentlig nesten er ferdig
  • robot som kun mangler armer og bein
  • vest som krever konsentrasjon og pågangsmot

Ajaj. Før i tiden syns jeg alltid det var så motiverende å skrive lister. I dag vet jeg jammen ikke. Godt at luften i flykabinen er slik at de ferdige plaggene bare triller av pinnene!

4 kommentarer »

  1. Merete said

    Jeg skal ringe SAS og be dem holde utkikk etter en manisk strikker i sikkerhetskontrollen. Selv skal jeg i møte på Østlandet på mandag og tirsdag, og det eneste jeg planlegger til turen er strikketøyet. Hekta? Næsj!

  2. Matja said

    Hehe,hvis luften er slik i flyet som du beskriver,tror jeg jammen jeg skal fly oftere.Har ikke skrevet liste.Den hadde sikkert blitt ganske lang,så jeg lar det heller være.Ønsker deg en riktig god helg og ferie:)

  3. mimouna said

    Hvis du rekker alt det der i helgen skal du få medalje! Eller en Nobelpris kanskje.

    Håper du får tid til å kose deg også da, og at du ikke får svimerker i hendene av strikkepinnene. God tur!

  4. Merete said

    Og jeg har utfordret deg i bloggen. Ta den om inspirasjonen kommer.

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

Legg igjen en kommentar

