Actionbilde: nuppesokker

action-whitby

I sommer fant jeg ut at jeg skulle slutte å lete panisk etter strikkeoppskrifter på Ravelry og ellers på nettet, og heller bruke litt av de jeg allerede hadde samlet meg hjemme. Spesielt ønsket jeg å bruke alle de fine strikkebøkene mine, men som en bonus regnet jeg med at jeg faktisk ville få MER TID til å strikke hvis jeg bare klarte å komme meg vekk fra det forlokkende internettet litt.

action-whitby-2

Første prosjekt ble fra boken «Knitting on the Road». Jeg fant to nøster med garnet «Robust» i garnkisten min og gikk igang med et par sokker med flettemønster. Garnet var for cowboyer, men mønsteret var kjekt og sokkene ble lekre.

Og nå ser de ikke ut i måneskinn.

action-whitby-3

Sokkene er nærmest utelukkende brukt som nattsokker i sengen på det iskalde soverommet vårt, så de har ikke egentlig vært utsatt for den hardeste belastningen. Likevel er de blitt nuppete og slaskete. Er det friksjonen fra dynen som gjør det? Strikket jeg med for stor pinne? Eller er garnet slett ikke «slitesterkt»?

3 kommentarer »

  1. Greta said

    Hei vennen. Eg trur kanskje det blir sånn når du bruker dei i senga, men er ingen ekspert på det. Har aldri rpvd garnet heller. Men, om dei er gode å bruke i senga, så fortsett med å bruke dem der. Det gjør da ingenting om dei er litt nuppete, berre dei er god og varm.
    Ha ein strålandes dag

  2. Annepålandet said

    Det viser seg at det er en del garn som nupper. Fint å få tips om det via nettet! Ellers syns jeg Sisu fra Sandnes er det beste sokkegarnet – det varer i all evighet og nupper lite. Ikke koster det all verden heller + masse fine farger!

  3. Merete said

    Synd at de ikke ser ut i måneskinn, siden det er da du bruker dem? (ok, elendig vits.)

    Kanskje de kan slå segsammen med nuppegenseren min?

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

Legg igjen en kommentar

