En nisselue

nisselue1

Ved første øyekast kan det nesten se ut som luen til en av de syv dvergene. Smal og lang med upåklagelig passform, nesten uansett hvordan man velger å bære luen.

nisselue2

Luen er en gave til en filminteressert venn og egentlig er jeg fristet til å gi ham den uten videre bruksanvisning. Er det nisser og dverger og hagegnomer som slår ham først, så antar jeg at luen vil bli brukt uten oppbrett.

nisselue3

Har han derimot sett Wes Andersons rimelig sprø film «Life Aquatic with Steve Zissou», så vil han muligens komme på at mannfolk skal ha luer som kun dekker toppen av ørene.

nisselue41

Uansett er jeg sikker på at min venn M. kommer til å se fantastisk ut i denne kreasjonen!

Mønsteret kan anbefales, fellingene i toppen blir veldig fikse og stilige og gjør at luen blir noe annet enn en vanlig ribbestrikket lue.

nisselue5

Nisser og dverger

Garn: Safir

Garnforbruk: ca 80 gram

Pinne nr. 3,5, magisk løkke på 80 cm rundpinn

Mønster: Jacques Cousteau hat

Underholdning: innspurten på sesong 1 av 24 (this is the longest day of my life)

5 kommentarer »

  1. sipusa said

    Kjempeflott lue! Veldig stilig felling ja, og så kul måte å presentere den på, hehe;-)

  2. Greta said

    Hei! Ja eg har faktisk ett godt råd til å få kaktusen til å blomstre att. Sett den på ett kjølig rom, med litt lys, men ikkje direkte sollys og glem den. vann den barelitt av og til. Den skal tørke helt ut. Da får den kvilt seg og så når den begynner å vokne att, så tar du den inn i stuen og setter den i ett vindu med mer lys. Garantert suksess.

    Blir en stund til eg strikker nye hansker eg og. hater fingrene.
    Tøff llue, med fltt felling. Anvendelig lue , må eg si
    klem til deg fra meg

  3. lise said

    Den er kjempetøff. Og det gjør jo ingenting at den er to-i-en.

  4. mimouna said

    Tøff lue og artige bilder. :o)

    Har strikket det mønsteret jeg også, flott topp på den.

  5. hobbystua said

    Artige bilder og tøff lue:))

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

Legg igjen en kommentar

