Magisk tirsdag

Jaja, hvis man ikke skal være seg selv lik, hvem skal man da egentlig holde med? Etter å ha sagt at jeg ikke er spesielt imponert av hvor fantastisk magic loop er, så fant jeg meg i går kveld i en situasjon hvor jeg ikke hadde en liten nok rundpinne til luen jeg hadde lyst til å begynne på.

aqua_magi

Så da var det frem med tryllestaven igjen. Rundpinne med løkke fungerte bedre med et strikketøy som var litt større enn mini-ermet jeg prøvde på forrige gang. Jeg vil faktisk gå så langt som til å si at det var direkte praktisk og hendig å strikke lue på en 80 cm rundpinne med «magisk» løkke.

aqua_magi2

Denne gangen brukte jeg en rundpinne av den nye typen til Prym. Disse pinnene har en tynn og veldig fleksibel blå ledning (ikke de stive grå som ble brukt før) og fungerte egentlig bedre enn PT-pinnen jeg brukte på genserermet. Det fine med disse pinnene er at de selges på Spar Kjøp, og at de dermed er de eneste pinnene som er mulig å få kjøpt etter klokken fem på en hverdag i Bergen. Ene og alene av den grunnen er jeg ganske glad i pinnene fra Prym!

4 kommentarer »

  1. strikkepanja said

    Vittig å se at vi kom til de samme konklusjonene ang den magiske løkken. Det fungerte dårlig for babysokker også. Og jeg er helt enig; man må veldig ofte ha strikkepinner etter kl.17. på en hverdag. Hvorfor har ingen skjønt det….??

  2. Greta said

    Sparkjøp er en vidunderlig butikk.
    Nermeste store tettsted er førde og når eg drar dit, er eg alltid innom spakjøp. Har fått en ny yndlingsplass også nå. domus, for der har dei enda mer fantastisk garn.
    Trodde eg skulle finne baby/dukkegenseren din her eg, men du har ikkje lagt ut den.
    Ja, det er morsomt når en får til å strikke uten oppskrift, spes for emg som hater vanskelige oppskrifter. Tar like lang tid å staveseg igjennom oppskrifta som å strikke plagget.
    Eg har nå strikke og strikke og elgge i kurven uke. Striker blant annet masse fingervanter og dem hater eg å feste tråder på, så alle blir lagt i kurven. Så får eg ta emg en dag med ….. arbeid.
    Det er veldig kjekt med sånn magsik strikkepinne når eg strikker sammen i raglanfelling. Fann ut at det var mye enklere enn før.
    Ha en super uke der kreativiteten får blomstre

  3. Strikkepanja said

    Greta; det med raglansfelling og magisk løkke var veldig smart! Hvorfor har jeg ikke tenkt på det før…? *himle m øynene*

  4. Jill said

    Europris selger også strikkepinner etter kl 17 – og det til og med på Danmarksplass, bare ti minutters gange fra der jeg bor. Hurra!

    Men de nye Prym-pinnene ser forsåvidt bedre ut en Europrispinnene. Jaja; noen ganger må man bare ha pinner i riktig størrelse, uansett hvordan de er!!

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

Legg igjen en kommentar

