Alter Ego oktober 2008

Det ligger i sakens natur at oktober-alter-egoet mitt først kommer på plass etter 21 dager. Jeg er nemlig så overstimulert at jeg blir sittende med hendene i fanget, mens jeg tenker på alt jeg har lyst til å strikke (og blogge).

Har dere noen gang spilt fotball på et kicker-bord (eller fußball-bord, som amerikanerne foretrekker å kalle det)? Er man litt urutinert og overivrig av seg ender det som regel med at man herjer og drar vilt i spakene, slik at alle de små mennene snurrer ukontrollert rundt og stort sett kun treffer ballen ved tilfeldigheter og lykketreff.

Er man derimot mer organisert og erfaren, så følger man med på ballen og setter inn et knallhardt spark i de avgjørende øyeblikkene.


Jeg pleier altså å tape 1-10 når vi spiller kicker hjemme.

Hvor vil jeg hen med denne analogien? For tiden er jeg en tafatt rotehøne når det kommer til strikkeprosjektene mine. Det blir noen pinner her og noen pinner der, og på en eller annen måte blir hver eneste maske jeg strikker litt for halvhjertet, litt for ukonsentrert. Og ingenting blir altså ferdig med det første.

Det verste er at det ikke er fordi jeg ikke er interessert eller full i pågangsmot. Grunnen til at jeg ikke kommer noen vei er at det er så MYE jeg har lyst til å strikke! Jeg har massevis av ideer for tiden, men virketrangen kommer liksom FEIL UT. På akkurat samme måte som jeg overivrig slipper inn mål etter mål, uten å score selv, når vi sparker bord-ball.

I mitt neste liv skal jeg bli husmor med license to knit.

6 kommentarer »

  1. Hege said

    Tror vi alle har det slik av og til.
    Men det går jo over som regel, håper strikkelysta kommer snart *klem*

  2. Strikkepanja said

    Hvis det er en trøst har jeg det på samme måte. Mange hundre ideer som kverner rundt i hodet, og så blir jeg sittende litt tafatt å strikke på over-enkle pulsvarmere, eller plukker opp noe gammelt som ligger i en skuff. Jeg har stor tro på at virketrangen ikke vil gå over, men vil få sin forløsning når tiden er inne😉

  3. mimouna said

    Kjenner følelsen. Jeg prøver å rydde bort mest mulig og konsentrere meg om en ting om gangen. Av og til blir ny inpirasjon litt for mye ja, man blir bare stresset.

    Fetrene mine hadde et slikt fotballspill, jeg fikk aldri dreisen på det. Tror de små menene var svimle når jeg dro hjem igjen, hehe!

  4. Matja said

    Hehe,kjenner meg godt igjen.Er vel derfor jeg har så mange prosjekter på gang og blir stadig fristet til å begynne på noe nytt.

    Har forresten ikke gjordt noe med maskeantallet på pannebåndet.Strikket på pinner 3,5 og passet perfekt.Ha en fin dag:)

  5. Greta said

    Hei, vennen. Det med virketragn og for mange ideer og prosjekter på en gang. Regulere seg vel av seg sjølv. Når det er fult renner det over og da er det ikkje lett å styre. Men,det er vel ikkje noe som haster. Den rette trangen til å strikkekommer nok sikkert snart tilbake. Og da produserer du nok i massevis.
    Intal da, får du slappe av å lese en bok eller noe.
    Ha ei strålandes helg,kjære deg

  6. HildeC said

    Malsen som keeper var jo slett ikke dumt. Jeg håper virketrangen din bestemmer seg for å komme riktig ut snart😀

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

Legg igjen en kommentar

