Strikkebokutfordring #3: hus(mor)sko

Det er egentlig litt juks, for hvor er egentlig rettferdigheten i at jeg sporenstreks går i gang med og fullfører et prosjekt fra den nyeste boken jeg har fått i hus, når jeg har bokhyllen full av gamle og forsmådde bøker? Jaja, når er egentlig livet rettferdig?

Husskoene er strikket med en tråd Trollgarn fra Hifa og en tråd Safir. Jeg orket ikke å herje med strikkefasthet og prøvelapper, men satset på at det nok gikk bra. Min erfaring er at tovede plagg lar seg strekke og forme ganske mye når de kommer våte ut av vaskemaskinen. Jeg strikket den minste størrelsen i oppskriften og fikk en perfekt størrelse 36 etter toving.

Oppskriften er hentet fra boken Knit 2 Together av Tracey Ullmann og Mel Clark. Jeg ble positivt overrasket av denne boken – det er en svært variert samling av oppskrifter. Badematte, halsvarmer, genser, bordduk, til og med et lekkert strikket forkle med små dusker på! Det er langt i fra noen kjekk bok med smarte basisoppskrifter, men heller en samling med artige og lekre ting som man kanskje har lyst til å lage en gang. Selv om jeg allerede nå vet at jeg ALDRI noensinne kommer til å strikke en treningsbukse i bomull til meg selv!

Men boken er etter min mening HOT nok.

Hus(mor)sko

Garn: én tråd Trollgarn fra Hifa + én tråd Safir

Garnforbruk: ca 100 gram

Pinne nr. 9

Mønster: House Slippers fra Knit 2 Together

6 kommentarer »

  1. Strikkepanja said

    Tøflene er kjempefine! Jeg fikk også lyst til å tove igjen nå. Egentlig synes jeg det er noe tull, blir aldri noe fint. Bare hardt og klumpete. Men disse så veldig myke og gode ut🙂

  2. Unsepus said

    De er kjempemyke, ikke noe hardt og klumpete i det hele tatt!

  3. Merete said

    Spreke farger! Men hvem strikker en badematte? (strengt tatt bedre enn dosetevarmer som jeg fant i en blogg)

  4. Matja said

    Kjempeflotte tøfler i gøyale farger:)

  5. Greta said

    Stilige tøfler. Er inponert over alle som klarer å strikke fra oppskrifter som ikke er på Norsk. hehe. Det er nok bare meg som er litt vanskelig. tøflene var i alle fall rålekkre

  6. janne said

    disse var jo tøffe…………

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

Legg igjen en kommentar

