Pulsvarmere à la Amy Winehouse

Nei, det er ikke det at jeg TROR at Amy Winehouse ville ha gått med disse pulsvarmerne. Jeg syns heller ikke at de passer spesielt godt til stilen hennes. Likevel har Amy Winehouse sin særegne stemme kvernet og gått inni hodet mitt hvert samfulle minutt av den tiden jeg har strikket på pulsvarmerne. For hver eneste maske, hver eneste pinne, har Amy knirket og skrålet frem

«Oh why don’t you come on over, Vaaaaaaleeeeeriiiiiiieeeeee, Vaaaaaleeeeriiiiieeee…???»

Tja. Valerie kommer jo hun, helt fra Skottland,  og hun skal få pulsvarmerne som en forsinket bursdagspresang. Og forhåpentligvis forsvinner lille mini-Amy fra hjernen min i det jeg overrekker presangen.

Dette har vært et lite impulsprosjekt, og det har gått radig unna. Jeg brukte en liten rest hvit alpakka til å hekle en picotkant – og la meg si det med en gang: JEG ER SÅ STOLT! Jeg har klart å hekle en picotkant!! Og det helt uten hjelp av kapasiteter som for eksempel Strikkepanja. Kanskje jeg altså kan hekle littegranne, likevel?

Pulsvarmere til Valerie (!)

Garn: Fotrama alpakka + en rest tynn alpakka fra Du store alpakka

Garnforbruk: ca 20 gram

Pinne nr. 2,5 + heklenål til picotkanten

Mønster: improvisert. La opp 28 masker og strikket til lappen så passelig lang ut. Heklet en kant på den ene siden og sydde lappen sammen. Voila, en pulsvarmer!

4 kommentarer »

  1. Camilla said

    Så fine pulsvarmarane vart med flott picotkant. Gratulerer så mykje med vellukka hekling. Flotte fargar òg:)

  2. Greta said

    Stilig. så enkelt kan det gjerast og så lekkert blir det. Ha ei flott helg

  3. mimouna said

    Nydelig farge, de ble enkle og fine. Deilig garn også!

    Amy Winehouse kunne nok trengt noen varme strikkeplagg hun også. :o)

  4. Siri said

    Å, disse var utrolig lekre!
    Altfor lekre for Amy asså.

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

Legg igjen en kommentar

