Reisebrev fra bokbyen

Vi er så heldige at vi har en av Norges to bokbyer innenfor et par timers kjøretur fra hytten vår. De siste årene har vi prøvd å legge et besøk dit hver sommer og ender alltid opp med å vandre i timesvis mellom bokhyllene. Jeg selv har det i blodet, jeg er vokst opp med en meget bibliofil far og vet alt om gleden ved å finne en skikkelig godbit man har letet lenge etter. Derfor vet jeg også litt om skuffelsen når man ikke finner noe – og dessverre var det slik det var i år. Jeg hadde riktignok et noe snevert interessefelt i år, jeg så nemlig i første rekke etter håndarbeidsbøker (ja, jeg som ikke trenger flere håndarbeidsbøker i det hele tatt…). Ettersom jeg strengt tatt har så jeg klarer meg, nøyde jeg meg med å le rått av stablene med oppskrifter fra hine hårde dager.

Eller hva syns dere om «partnerlook for håpløst forelsket mann med kinnskjegg og den intetanende bestekameraten til hans fem år yngre lillebror»?

Jeg er også svar for modellen «Studine», komplett med tupert hår og praktisk lesebrille:

Aller herligst er likevel denne oppskriften på babydrakt. Når sluttet egentlig rosa å være så fantasktisk syntetisk sukkerspinn som dette?

Legg igjen en kommentar

