Kjapp bekjenning av synder

Blomkarse fra altanen

Blomkarse fra altanen

Jeg er visst ikke i stand til å konsentrere meg skikkelig om utfordringen med å strikke fra strikkebokbiblioteket mitt. Etter at jeg kom så fint i gang med den ene sokken fra Knitting on the road, ville tilfeldighetene at vi kjørte innom Dales fabrikkutsalg på vei til hytten. Der bidro ytterlige ytre omstendigheter (i form av lokkende kurver med nedsatt garn) til at jeg kjøpte med meg en god porsjon Sisik-garn i en syregrønn farge som er fullstendig utypisk for meg.

Tja. Hva annet kan man da gjøre enn å grave litt i tursekken og oj! der lå det jammen en sammenkrøllet utskrift med en oppskrift fra Drops. Sånn ble det til at jeg begynte å strikke på blomkarse-strikkejakken min – i stedet for å legge opp til sokk nr. 2.

Fargene i Sisik-garnet minner meg veldig om blomkarsen som blomstrer i altankassen utenfor soverommet mitt. Garnet er skarpt grønt, med små fnutter av galskap i oransje, gult og beige. Mens jeg strikker sitter jeg stadig og lurer på om jeg noensinne kommer til å gå med den. Foreløpig står den ikke i umiddelbar fare for å bli ferdig med det første, så jeg har vel tid til å modnes med fargevalget.

4 kommentarer »

  1. Matja said

    Flott garn.Har faktisk aldri hørt om det før.Har forresten gått tur med Malsen ikveld.Kjekk kar:)

  2. Unsepus said

    Jeg tror garnet er utgått, men at de selger restlageret fra fabrikkutsalget.

    Så morsomt at du traff på Malsen – jeg mistenkte vel egentlig at han driver og flørter med damene når han er ute😉 Er han skeptisk til fremmede?

  3. Matja said

    Jada,han holder seg på litt avstand,men er samtidig litt nysjerrig.Jeg var på vei hjem og det er mulig han hadde samme planen.Nydelig katt:)

  4. […] fant jeg ut at i går var riktig tidspunkt til å ta meg litt av en gammel demon. Mitt forhold til blomkarsejakken begynte i utgangspunktet svært bra. Men dere vet, det er ikke alltid at ferieflørter klarer […]

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

Legg igjen en kommentar

