Utfordring #1: Knitting on the Road

Det er vel like greit å komme i gang, jeg har tross alt kun et år på meg til å strikke (og hekle! heaven forbid!!) meg gjennom bokhyllen min. Ettersom jeg er på vei til en mini-uke på hytten, har jeg tenkt å gi første dans til «Knitting on the Road». Dette er en bok med kun sokkeoppskrifter, laget av Nancy Bush, som også har utgitt «Knitting Vintage Socks» (som jeg også har i bokhyllen). Oppskriftene er inspirert av diverse reiser fru Bush har vært på – og for å være helt ærlig er jeg ikke ufattelig imponert over utvalget av sokker i boken.

Del av utfordringen min er jo å få brukt litt av garnlageret mitt, så jeg har funnet frem det jeg har av sokkepassende garn. Mitt sokkegarnlager ser sånn ut:

Litt av mye forskjellig med andre ord. Litt raggegarn, litt tynnere sokkegarn, litt multifarget garn og en god del rester av ulike slag. Men det skulle etter min mening la seg gjøre å få laget seg noen strømper med utgangspunkt i dette.

Så da er det bare å ønske meg lykke til med mitt strikke-underveis-prosjekt.

Let the knitting commence.

Jeg lover forresten å komme med fyldige synsinger om hver enkelt bok etter hvert som jeg jobber meg gjennom dem!


2 kommentarer »

  1. Strikkepanja said

    Dette lover godt! Her var det veffal litt garn å velge mellom. Gleder meg til å lese din fyldige synsing av den famøse fru Bush.

  2. Bea said

    Lykke til! *ler*

    Liker idéen om å strikke/hekle seg gjennom bokhylla kjempegodt! Kjem til å følge spent med.. Har forresten den boka, eg óg.. Ikkje så veldig imponert, nei *rister på hodet*

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

Legg igjen en kommentar

