Jubileumsfeiring og utfordring

Strikkepanja gjorde meg forleden oppmerksom på at jeg har unnlatt å feire mitt årsjubileum som blogger. Ettersom det er en skam å ikke markere store begivenheter, har jeg bestemt meg for å feire mitt år i bloggskrivernes verden ved å straffe meg selv litt. Dette kan bli tøft.

I løpet av det året som har gått har jeg hamstret til meg det jeg i innkjøpets øyeblikk vil kalle helt nødvendig utstyr for at jeg skal kunne utføre hobbyen min. Dette kan gi seg utslag i spontane bokkjøp på nettet, ukritisk handling av strikkepinner og heklenåler og ikke minst overdreven interesse for innkjøp av garn. Disse tingene vil jeg ta litt fatt i nå, i anledning min ettårsdag som Unsepus.

Siden juni i fjor har jeg kjøpt disse bøkene:

Strikkebøker

Strikkebøker

Alt sammen i utgangspunktet bøker som jeg i innkjøpets øyeblikk ikke så for meg at jeg kunne fortsette min tilværelse som hobbystrikker uten. Jeg har i løpet av året strikket noe fra følgende bøker:

Har jeg strikket noe fantastisk flott fra disse bøkene? Næh. En mislykket halsvarmer, et par improviserte tøfler og et shetland triangle-sjal. I tillegg har jeg fra disse bøkene påbegynt en gul topp som i mellomtiden er blitt frogget og en genser som har lagt i dvale siden januar:

WIP? RIP?

WIP? RIP?

I stedet for å bruke det lille strikkebiblioteket jeg har bygget opp, blir det som oftest til at jeg bruker timesvis på nettet for å jakte etter interessante oppskrifter. Og da blir bokhyllen til en dårlig samvittighet. Bøker ligger tross alt mitt hjerte nærmest, så min utfordring til meg selv er som følger:

  • I løpet av det neste året skal jeg strikke minst ÉN TING fra hver av oppskriftsbøkene jeg har kjøpt.
  • Jeg skal gå gjennom alt bortgjemt garn for hver ting jeg bestemmer meg for å strikke for å se om det finnes noe som kan brukes til det påtenkte prosjektet

Alle som føler et snev av den samme dårlige samvittigheten selv er velkomne til å henge seg på utfordringen – tilpass kriteriene slik at de passer for deg og din bokhylle/dine 900 kg med garn/din bunke med utskrifter fra nettet!

Første bok ut for meg blir «Knitting on the Road» – eget innlegg kommer!

4 kommentarer »

  1. Hespetre said

    Gratulerer med jubileum, og lykke til med utfordringa!
    Kjenner meg veldig godt igjen der, altså. Har bestemt meg for å gjøre det samme selv, og har allerede begynt. Spennende å følge med på hvordan det går med deg, og hvilke prosjekter du velger deg. Ser vi har en del av de samme bøkene.

  2. Matja said

    Dette var en veldig god ide,men side jeg har bestemt meg for å gjøre ferdig endel UFOer,tror jeg at det blir en stund til jeg kan følge ideen din.Sliter med strikkevegring for tiden så det er ikke så mye jeg får gjordt for tiden.Lykke til med utfordringen:)

  3. lise said

    God idé, men jeg tror nok jeg trenger mer tid enn ett år!

  4. Merete said

    Fantastisk utfordring! Jepp, jeg føler jeg skal følge opp, dette talte direkte til meg (eller bokhylla mi) og nå som vi nettopp har rydda i bokhyllene, kan det kanskje være på tide å dokumentere bokkjøpene? En fra hver bok tror jeg er vel ambisiøst, VISAen min har vært litt vel aktiv….

    kom gjerne med hot-or-not bokomtaler av bøkene du har kjøpt! Jeg elsker subjektive anmeldelser av strikkebøker fra strikkere.

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

Legg igjen en kommentar

