Pusejakke

Pusete og uskarp

Pusete og uskarp

Jeg er litt utålmodig, så det blir hastverksbilder i dette innlegget. Februarpusejakken er tørr, blokket og har fått påsydd knapper. Vi hadde et lite blokkeuhell ganske tidlig i prosessen (Malsen syns ikke noe om at håndkleet jakken var fastpent til lå under selve jakken og jobbet ganske iherdig for å endre på dét), så jakken er ikke strukket fullt så mye som jeg hadde tenkt. Det ser uansett ut til å gå bra.

Den er lett og luftig, men samtidig varm og deilig. Jeg er veldig begeistret, både for jakken, mønsteret og garnet. Det eneste som er litt dumt er at det er litt for varmt i været for den foreløpig.

Denne jakken er jo voksenversjonen av Elizabeth Zimmermanns babyjakke fra Knitter’s Almanac. Babyjakken var grunnen til at jeg kjøpte Knitter’s Almanac, men jeg har ikke strikket den ennå. Da føles det bra at jeg i det minste har laget en slags babyjakke, selv om den er til meg selv. Forøvrig tror jeg denne jakken vil passe selv med en baby innabords, snittet er veldig fleksibelt.

Pusete February Lady Sweater

Garn: Idena Mohair Lux

Garnforbruk: ca 250 gram

Pinne nr. 5

Mønster: February Lady Sweater

2 kommentarer »

  1. strikkepanja said

    Så fantastisk vidunderlig skjønn!🙂 Veldig kjekt med ha-på-bilder.

  2. lise said

    Den ble virkelig fin – denne kan du være godt fornøyd med!

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

Legg igjen en kommentar

