Fluffy February pinned down

Nå ligger den i strekk med nåler i seg. Min første strikkejakke. Til meg selv. Helt ferdig. Det er litt utrolig.

Pinned to the bed

Pinned to the bed

Jeg har prøvd meg på en veldig lett blokking, mest for å få litt mer lengde (og litt mindre vidde) i selve jakken. Ettersom Mohair Lux har en ganske høy andel syntetiske stoffer i seg, er jeg ganske spent på i hvilken grad garnet kommer til å respektere blokkingen. Jeg er heldigvis sikker på at jeg kommer til å like og bruke jakken selv om garnet ikke beliter seg.

Jakken ble spikret til gjestesengen sent i går kveld og var fremdeles ganske våt i dag tidlig. Så det kan se ut som om tørking av mohair er en langdryg affære. Jeg er utålmodig!

Stripedame

Stripedame

Jeg er veldig fornøyd med garnvalget, det er blitt en lett og veldig lun jakke. Det jeg liker aller best er imidlertid stripene. Lange og duse fargeskift, ingenting som skriker. Me like.

4 kommentarer »

  1. strikkepanja said

    Hvorfor kan ikke ull også ha sånne fine fargeskift? Eller er det bare jeg som ikke har letet grundig nok…? Jakken er utrolig fin🙂

  2. lise said

    Spennende. Det kommer vel et på-bilde også, når den er tørr..?

  3. Grethe T said

    Hei.
    Nydelige fargetoner på strikketøyet ditt, som du blokker ut nå. Blomsterflor er også vakkert. Fin tid vi har nå i forhold til å nyte blomsenes skjønnhet. Ha en fin ettermiddag.

  4. petronella said

    Hei – Den jakken ser kjempefin og spennende ut. Gleder meg til å se den på modellen😉

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

Legg igjen en kommentar

