Gode unnskyldninger

Ingenting er egentlig som en skikkelig god grunn til å gjøre noe man ikke burde.

For ER man først engasjert til å lure en annen person trill rundt, slik at hun ikke vet at i dag er dagen for utdrikningslaget sitt, da er ingen midler hellige. Da kan det fort bli en biltur til Hillesvåg-fabrikken. Og som avledningsmanøver kan det fort bli til at man kjøper seg en pose med garn. Men alt var jo gjort i god hensikt, så da er det greit!

Garn fra Hillesvåg

Garn fra Hillesvåg

Forrige gang på Hillesvåg ullvarefabrikk kjøpte jeg hovedsaklig Hifa 2 ullgarn, som er et kardegarn som ikke er superwashbehandlet. Jeg kjøpte nok til en genser, begynte å strikke litt på den, og lot det så bli med den saken. I tillegg kjøpte jeg (i et anfall av bevisstløshet etter å ha blitt hypnotisert av de skinnende, nydelige, blanke garnene i hyllen) bomullsgarn til en sommertopp. Dette garnet har jeg ikke rørt i ettertid.

Denne gangen var altså intensjonene å kun kjøpe garn til PLANLAGTE prosjekt. Det gikk sånn halvveis. Jeg satset på Superwash 4-garnet denne gangen, et tynt og mykt ullgarn som passer til babytøy og andre tynne saker. Så er det bare å håpe at det blir lenge til neste gang jeg «må» til Hillesvåg…

3 kommentarer »

  1. lise said

    Tur til Hillesvåg, det var jammen en god idé som avledningsmanøver! Jeg skjønner det fort kan bli et dyrt utdrikkingslag, da.

  2. Strikkepanja said

    Det var noen som sa til meg at for noen år siden, da det gikk litt dårlig m Hillesvåg pga konkurranse fra «billiggarn», så la de om strategien til å satse på godt fargeutvalg. Det gjorde de nok rett i, for det er vanskelig å dra ut dit uten å bli fristet. Jeg har også latt meg lokke av det skinnende blanke og nydelige bomullsgarnet (som ikke har blitt til noe…).

    Lekkert bilde🙂

  3. […] vil man selvsagt forbindes med! Jeg har funnet frem noen hesper med Hifa superwash 4 som ble kjøpt inn på en morsom ekspedisjon for over to år siden og så langt ser det ut til at dette kan bli veldig […]

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

Legg igjen en kommentar

