Frøken februar

Det er vel en viss sjanse for at den voksne utgaven av Elizabeth Zimmermanns February Sweater kommer til å bli sommerens poppis-strikkeplagg for alle internettstrikkere. Men so what, egentlig? Jakken er fin og jeg har lyst på den.

Begynnende februar-jakke

Jeg har kombinert et ønske om en lett genser i mohair og min evigvarende begeistring for garnet Mohair Lux i dette prosjektet, og så langt ser det ut til å bli en ubetinget suksess. I og med at jeg har vært litt uheldig med strikkefasthet i det siste, prøvde jeg å strikke en prøvelapp for å se om Mohair Lux var et egnet valg til denne jakken. Det viser seg imidlertid at jeg har veldig dårlig stayer-evne når det gjelder å strikke prøvelapper. Hvis det ser ut til å bli noenlunde riktig etter et par omganger, ja da anser jeg prøvelappen for ferdig. Jeg har hørt at det finnes folk der ute som strikker en prøvelapp på 30*30 cm, vasker den og tørker den og blokker den og herjer ellers voldsomt med den. Sånt er jeg vel for utålmodig til. Jeg tror det blir litt som i «gamle dager», da kunne jeg ha en full filmrull fra kameraet liggende i ukesvis, men når jeg endelig fikk somlet meg til å skulle fremkalle den, da hastet det plutselig veldig for meg og jeg MÅTTE velge timefremkalling. Stakkars pengene til mamma😉

3 kommentarer »

  1. Strikkepanja said

    ÅÅåååh, den blir kjempefin!🙂 Nå fikk jeg også lyst til å strikke i mohair. Strikker samme jakke i bomull. En tråd m safran og en med cotton/viscose. Jeg er skeptisk….

  2. Bea said

    Uhm.. har begynt på den jakka eg óg.. men om den blir ferdig med mitt strikketempo akkurat no.. det gjenstår å sjå *ler*

    Prøvelapper er for pyser (men av og til kunne eg virkelig ønske eg var litt pysete, altså)..

    Ha ei fin-fin helg!

  3. ÅÅÅHH!!!! Ja den blir nok populær i strikkebloggverden, men trenger det være en dårlig ting?🙂 Vi er så få i verden som har strikkeblogger likevel, at spesielle er vi uansett!

    Tusen takk for tipset, jeg ante ikke at noen hadde laget voksen versjon av den, og den er jo aldeles nydelig!
    Og så godt den kommer til å passe min gravide kropp med kun knappene oppe!

    Jeg har jo forresten vært inne hos deg og sett her før, men glemt det igjen. Fikk tips nå om at du laget så mye fint, og det er jeg helt enig i. Så nå linker jeg til deg fra bloggen min🙂 håper du ikke blir fornærmet av slikt!

    God kveld!

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

Legg igjen en kommentar

