Grønne føtter

På grunn av mye som skjer privat for tiden ble det litt greit med et lite og tanketomt ekstra-strikketøy. Og varme føtter trenger man jo egentlig hele tiden.

Grønne gjestetøfler

Hver tøffel tok en drøy time å strikke, i tillegg til noen minutter med sammensying til slutt. I oppskriften er de vist med en strikket blomst foran, og helt til jeg var ferdig med dem hadde jeg egentlig også tenkt å ha en slik blomst. Nå er jeg mer usikker, jeg liker dem i grunn som de er. Enkle og greie. Slik alt egentlig burde være!

Tøflene blir ganske tøyelige, slik at disse passet både min lille størrelse 36 og min kjæres 40. Ellers er det jo fint mulig å få større tøfler ved å bruke tykkere garn eller dobbel tråd.


Jeg har brukt kjekke, tøyelige plastikkstrikkepinner for barn, de kan virkelig anbefales. Lette og greie, og akkurat passelig lange.

Enkle tøfler

Garn: Rubin superwash 100% ull

Garnforbruk: ca 60 gram

Pinne nr. 4

Mønster: Plain or Flowery Slippers

5 kommentarer »

  1. Strikkepanja said

    Kjempefine tøfler! Jeg vil også strikke sånne. Bra de ikke ble for små.

  2. petronella said

    Kjempefine – og flott gladfarge for varmehungrige ben🙂

  3. Matja said

    De ser bare helt herlig ut.Flott farge også:)

  4. Matja said

    Du er tagget,sjekk bloggen min:)

  5. Greta said

    Hei vennen. Du kunne vel ikkje tenke deg å gi meg oppskrifta på dessa. Liker å strikke små tøfler hehe. Hadde vore fint om du hadde gidda å skrive det ned. Slik at eg forstår det.
    Ha en fin søndsettermiddag

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

Legg igjen en kommentar

