Alter Ego mai 2008

Det er litt over to uker siden vi overtok leiligheten vår og omtrent en uke siden vi flyttet inn. Jeg føler meg etterhvert som de to gode naboene fra barne-tv da vi var små. Ja, som begge to samtidig.

To gode naboer

Det har vært enn sann fest i teiping og maling og pakking, for ikke å snakke om kjøping og bygging og skruing. Nå er kontoen tom, og det er 4 uker til neste lønning. Med andre ord gjelder det å bygge opp motivasjon til å pakke ut de tusen eskene og sekkene som behendig er plassert på «gjesterommet», etter mottoet «ute av øye, ute av sinn».

Vi HAR jo fått til en del da. Den rosa-og-prikkete stuen har gått fra dette utgangspunktet:

via to strøk med kvistlakk og ett strøk grunning:

Grunnet panelvegg

til å bli et riktig behagelig rom:

Malt panelvegg

Alle vegger er malt i fargen cappucino, vi har valgt glansgrad 80 på panelveggen for å få en ekstra kontrast.

Og så snakker vi ikke mer om at resten av leiligheten inntil videre ser omtrent slik ut:

Et gjesterom med sekker

2 kommentarer »

  1. strikkepanja said

    Hihihi, jeg tror at alle føler seg som de to gode naboene når man er midt oppi flyttestyret. Dessuten; hvis man pusset opp alt med én gang, hva skulle man da finne på resten av året…?😉

  2. Hihi
    Jeg satt akkurat og leste i bloggen din da det tikka inn to kommentarer fra deg;)
    Leste dette innlegget og drømte meg vekk til hvordan det kan bli her når vi bare får pussa opp litt!

    Når det gjelder spørsmålet om falk garnet så synes jeg falk garnet er herlig! Mye mykere enn garn med tilsvarende tykkelse og form. Men man kan kanskje kalle meg litt kresen. Jeg har vokst opp med litt kløallergi for ullgarn. Men jeg jobber med det, og falk kan brukes rett på bar hud uten problemer. Så langt har jeg funnet ut at merinoull, alpakka og falk er gode garn for min hud=)

    Så falk anbefales. Men det er jo smak og behag da!

    P.S: Gleder meg til å se de andre rommene når de blir ferdige!

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

Legg igjen en kommentar

