Fargelære

Det er tid for noen tøffe beslutninger. Og alle sammen handler om farger. I kveld skal vi titte på leiligheten vi har kjøpt for første gang siden vi la inn et overilt bud etter en ti-minutters visning i lunsjen. I de to-tre månedene som har gått siden den gang har vi ofte bladd gjennom prospektet og riktig gremmet oss over de gyselige fargekombinasjonene leiligheten er malt i nå.

«Det er potensiale der» har vi tenkt. Og overbevist oss selv om at det er mye som kan gjøres med litt maling og noen gode venner. Vel. Nå er vi der. I neste uke overtar vi, uken etter det igjen flytter vi inn. Den tidligere nevnte malingen må kjøpes inn og påføres. Og vi må velge hvilke farger vi vil ha.

Jeg begynner jo å skjønne hvorfor den forrige eieren endte opp med sjøgrønt og turkis og skittenrosa. Hun var vel som oss, ute i siste liten og sjokket inn til fargehandleren et kvarter før stengetid. Med skogen av fargelapper foran seg visste hun vel ikke sin arme råd og med høy puls og svette armhuler endte det vel med at hun bare bestemte seg i hui og hast. Og hun angret nok skikkelig i det fargen traff veggen.

Vi får bare håpe at det går bedre med oss.

5 kommentarer »

  1. Bea said

    Gratulerer med leilighet!! Lykke til, egen leilighet er berre så kult! Sjølv om oppussing kan vere ein prøvelse av og til..😉

  2. strikkepanja said

    Jeg ville tatt med meg en fargesirkel og så holdt meg til den ene halvparten😉 Da vil det i det minste harmonere til en viss grad… Jeg stiller nå med malekost uansett farge som skal males😀

  3. Kjerstin said

    Jeg er litt mer kritisk enn Panja, jeg stiller med meg selv, og vil ha en rulle!!! Lover å bruke pensel der rullen ikke kommer til:-D

    Malemalemalemalemalemalemalemalemalemale, jeg er klar!

  4. Anlen said

    Å, det er så vanskeleg å velge fargar!

    Her i huset er basisfargane på alle oppphaldsrom nesten så nøytrale som det er mulig. På soveroma har vi litt fargar, men berre lyse: Lys grå, lys varm gul, lys blålilla etc.

    Lykke til i valgets kval:)

  5. mimouna said

    Spennende og litt skummelt å skulle velge farger, men det høres ut som om du er godt forberedt til oppgaven. Dette blir nok bra!

    Jeg adopterte mønsteret på strikket handlenett, det var både fint og praktisk. Og så slipper jeg å sy…..

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

Legg igjen en kommentar

