Miljøstrikk

Da jeg bodde i Tyskland tok det ikke mange ukene med konformitetspress før jeg begynte å alltid ha med meg handlenett i bomull i håndvesken. Der blir du nærmest stigmatisert dersom du ber om plastikkposer i matbutikken, de som bryr seg om barna i verden skal enten ha med seg gjenbruksposer eller eventuelt pakke varene i en sammenleggbar kurv som de oppbevarer i bilen. Til slutt ble det sånn at jeg heller gikk hjem for å hente handlenettene mine, enn å blottstille meg som miljøsvin som kjøpte poser på butikken. Alternativt stappet jeg det jeg fikk plass til ned i håndvesken og hastet hjem med resten av varene trykket mot brystet. Det var tider, det.

Her i Norge er det liksom ikke så nøye. Her kjøper vi plastikkposer til 50 øre stykket og bryr oss ikke med å si fra selv om kassebetjeningen slår inn 5 poser og vi bare får én. Jeg prøver å huske på å ta med poser hjemmefra, men stort sett er jeg en sånn som svarer «øh.. ja» når betjeningen spør om jeg skal ha «Pose?!».

Not anymore.

Tutticolore handlenett

Dette er førstemann og jeg har planer om flere. Jo sprekere farger, jo bedre.

Tutticolore handlenett med pinneinspektør Malsen

2 kommentarer »

  1. Matja said

    Koselig blogg du har.Kjenner meg litt igjen med de posene, ja.Fikk meg en vekker da jeg måtte betale mellom 3 -5kr.for en plastpose, og nesten 2kr.kw i strøm, da jeg var på ferie i Danmark.Er blitt flinkere til å bruke omigjen.Kjempeflotte farger på det handlenettet.Ha en riktig god helg.

  2. gunnhild said

    Hei hei. Var på ein lien cybertur og titta innom denne fine bloggen. Eg lurte berre på om kva denne typen strikk heiter? Om du har oppskrift nokon plass…

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

Legg igjen en kommentar

