Om blokking og selvtillit

Shetland triangle til tørk

Hjemme på sengen min ligger det et mønsterstrikket sjal til blokking, spiddet til overmadrassen med et utall lange knappenåler. Når det er ferdig skal det få sin egen post, med bilder tatt i dagslys. Foreløpig skal jeg kun filosofere rundt det at jeg faktisk har gjennomført å strikke noe så pass avansert som et trekantsjal med hullmønster. For det er noe jeg er litt stolt av. For et halvt år siden ville jeg aldri ha gitt meg i kast med det, for jeg ville ha trodd at det var alt for vanskelig for meg. Men så er det vel sånn at med øvelse kommer selvtillit. Eller er det med alderen det skjer?

Jeg hadde heller aldri trodd at jeg noensinne ville komme til å stå ekstra tidlig opp på grunn av et strikketøy. Det trengs litt mer tid enn vanlig hvis man før jobb vil rekke å legge et sjal i bløt, skylle det opp, presse vann ut av det og spenne det opp til madrassen sin. Et par småting om blokking har jeg også tatt med meg videre til neste prosjekt: ikke spenn fast hele den ene siden først og prioritér hvilken fasong du vil blokke sjalet ditt i!

Neste sjal kommer til å bli enda litt bedre.

Shetland triangle wannabe

2 kommentarer »

  1. Strikkepanja said

    Sjalet ditt ser kjempefint ut!🙂 Hrm.. Jeg visste jo selvsagt de tingene du nevner om blokking, så jeg burde ha husket på det da du spurte meg om tips..😉

  2. Bea said

    Utruleg flott!!😀 Hadde nokre av dei same problema då eg skulle spenne opp mitt sjal..

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

Legg igjen en kommentar

