Tweedy Amanda

Jeg holder på med en «hue med høj rib og løs puld» fra boken Romantisk Country Strik. Modellene i denne boken har alle kvinnenavn, og luen heter altså Amanda. Hvorfor ikke.

Tweedy Amanda on the needles

Jeg strikker i tweedutgaven av Sandnes sitt Smart-garn, hovedsaklig fordi det var lett tilgjengelig. Dessverre er jeg ikke særlig imponert over dette garnet. Det ser pent ut, men det er et eller annet mystisk som skjer med tråden hele tiden. Den splitter seg, og halvparten av tråden tvinner seg nedover mot nøstet, sånn at jeg plutselig har en stor klump med halvveis løse tråder som jeg må forholde meg til. Jeg antar at det ikke er meningen at det skal være sånn.

Boken kan for øvrig anbefales, den inneholder en variert blanding av større og mindre plagg, alle med en feminin touch.

3 kommentarer »

  1. Strikkepanja said

    Så vittig! Jeg leverte akkurat denne boken tilbake på biblioteket. Konstaterte at jeg hadde nok pågående prosjekter akkurat nå, selv om luen var veldig fristende.

  2. Grethe T said

    Hei. Hørte på dine anbefalinger, og sjekket ut boka. Det ble imidlertid ikke så jeg bestilte den denne gang. Sjekka om de hadde den på Strikk innom, men det hadde de ikke. Vi får se. Er alltid åpen for gode anbefalinger når det gjelder strikkerelaterte ting. Lua du strikker, ser fin ut. Synd med det melerte Smartgarnet. Ha en fin søndags ettermiddag.

  3. […] mars, 2008 kl. 11:07 pm · Arkivert under Reise, Strikking Luen Tweedy Amanda ble ferdig i god tid til å være med på langhelg til Praha. Den har riktignok ennå ikke fått […]

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

Legg igjen en kommentar

