Englemaskesjal

Englemaskesjal

Gratulerer med dagen, Evelyn! Til en som fyller nitti år passer det seg med en florlett, lekker og varmende presang. Kanskje til bruk når hun sitter på altanen og lengter etter at det skal bli ordentlig sommer. Jeg hadde lyst til å lære meg en ny teknikk i anledning jubilanten og etter å ha sett Felisis glimrende steg for steg anvisning i hvordan man lager englemasker var jeg klar til å prøve meg med et nøste mohair. Jeg er veldig uerfaren i heklekunsten, men med stegvis forklaring med bilder som viser hva jeg skulle gjøre gikk det veldig greit. På 2-3 kvelder var sjalet ferdig – og det er nydelig.

Litt av grunnen til at sjalet er blitt utrolig lekkert ligger i garnet. Mohair Lux er et veldig flott mohairgarn, det har de lekreste fargeskifter og akkurat passelig mye «pus». Englemaskene viser frem mye av selve tråden i garnet, noe som passer spesielt godt til et garn som Mohair Lux, som har fargeskifter i egenskap av fargeendringer i en tynn tråd som er tvinnet rundt en trådkjerne. Jeg brukte farge nr. 21, med duse og diskrete fargeskift i lilla.

Englemasker

Englemaskesjal

Garn: Idena Mohair Lux

Garnforbruk: 40 gram

Heklenål nr. 3,5

Mønster: Englemaskesjal etter anvisning fra Felisi

Love knots / Salomo knots is a quite simple technique which makes a lovely shawl. The love knots really show off the thread in the yarn, making this an ideal pattern for my beloved Mohair Lux.

1 kommentar »

  1. Felisi said

    Så flott sjal du har laget! Hyggelig å kunne være til hjelp :o)

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

Legg igjen en kommentar

