En lue som skal ut i verden

Mavericks lue

Denne luen her skal ut på eventyr. Jeg har strikket den til en kinesisk kollega som har fått en ny og spennende jobb: han skal reise rundt i verden og hospitere ved ulike avdelinger av et multinasjonalt selskap. Jeg antar at det vil være kjølig på noen av disse verdensavkrokene og håper at han kan få bruk for noe varmt å ha på hodet. Dette er altså min avskjedspresang, strikket i tykt ullgarn som skal tåle en vask i maskinen. Jeg tviler nemlig litt på min kollegas evne til å vakse sånne ting for hånd. Nå håper jeg bare den passer, men jeg har strikket en meget elastisk sak, så den burde kunne fungere på de fleste hoder. God tur, Maverick!

Mavericks lue i flat

Lue med striper

Garn: Topp T’ Tå ullgarn

Garnforbruk: 150 gram

Pinne nr. 7 (!)

Mønster: Improvisert mønster. La opp ca 90 masker og strikket ribbestrikk med 4 rette, 2 vrange. Felte litt i toppen.

Legg igjen en kommentar

