Varm hals i regnet

Har du noen gang lurt på nøyaktig hvor langt du kommer med et nøste silke-alpakka fra Garnstudio? Nei? Det er i alle fall temmelig nøyaktig så langt som dette:

Bah med hals

Det kan bli til en hals, verken mer eller mindre. Jeg måtte jukse litt med avfellingen for å få nok garn, har ca 5 cm igjen å feste til slutt. Jeg var litt spent på dette garnet, for selv om man hører mye fint om silke-alpakka, så syns jeg at Garnstudio sin ikke så spesielt lekker ut i butikken. Tråden er tykk og løst spunnet og minner egentlig mest om tau eller hyssing. Myk hyssing, riktignok. I tillegg er nøstene skuffende udrøye, med kun 60 meters løpelengde på 50 gram. I de tilfellene jeg har hatt lyst på denne garnkvaliteten har Du Store Alpakkas Babysilk virket som et bedre alternativ. Og det standpunktet holder jeg egentlig fast ved nå også. Silke-alpakka var en fornøyelse å strikke med, garnet er glatt og bløtt og behagelig kjølig mot fingrene. Men halsen klør. Det er jeg temmelig sikker på at jeg kunne kjenne de få sekundene jeg hadde den på. Og halsvarmere bør ideelt sett være kløfrie.

Jeg har ikke blokket «blondedelen» nederst på halsvarmeren ennå, inntrykket vil nok være luftigere og penere etter det. Må bare bestemme meg for hvor mye jeg syns silke-alpakka klør først…

Bah-bah med hals

Hals med blonde

Garn: Silke-alpakka fra Garnstudio

Garnforbruk: 50 gram

Pinne nr. 6 til blonden, pinne nr 4 1/2 til den ribbestrikkede delen

Mønster: Victorian lace and ribbed neck warmer

Mersmak?: Det gikk utrolig fort å strikke denne saken, men den så mer praktisk ut på bildene, tror jeg.

4 kommentarer »

  1. Strikkepanja said

    Synes du silkealpakka klør?? Jeg trodde det var det mykeste og mest kløfrie garnet som fantes…

  2. Unsepus said

    Ja, silke-alpakka fra Garnstudio klør noe helt forferdelig. Jeg kommer aldri til å kunne bruke den halsen, så den blir nok gjenfødt som noe annet. Baby-silk fra Du store alpakka klør _ikke_.

  3. Strikkepanja said

    Hmm… Vel, da var det enda ett av Garnstudio sine garn som ikke skal kjøpes.

  4. […] jeg strikket noe fantastisk flott fra disse bøkene? Næh. En mislykket halsvarmer, et par improviserte tøfler og et shetland triangle-sjal. I tillegg har jeg fra disse bøkene […]

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

Legg igjen en kommentar

