Strikking på jobben

Den strikkende sekretæren:

Knitting secretary

I dag strikket jeg i lunsjpausen for første gang. Det var vel en kombinasjon av at jeg regnet med at jeg sannynligvis kom til å sitte aleine på lunsjrommet og av at jeg har et par sokker som sitter som en blylodd i samvittigheten min. Det viste seg jo selvsagt at jeg ikke var aleine på lunsjrommet. Likevel ble ikke strikkingen min kommentert med et ord, noe som egentlig etterhvert hører til forventet oppførsel her på bruket. At man ikke kommenterer ting, altså.

At det ble behørig notert blant de som var til stede ble imidlertid gjort klart da jeg troskyldig spurte hvorfor i alle dager voksne mennesker gidder å stå i kø utenfor stadion i over fire timer, bare for å skaffe seg en billett til en fotballkamp. «Hadde det ikke vært fotball som skulle vises, men en internasjonalt anerkjent strikkeguru som skulle vise ulike strikketeknikker, da ville nok du også stått i kø», fikk jeg høre.

De vet altså ikke at jeg ikke lar meg imponere av selveste Zimmermann engang!

2 kommentarer »

  1. Grethe T said

    God dag god dag. Ja, vi har vel hver våre interesser. Det er kanskje det som gjør oss spennende overfor hverandre. Sånn dypt sett. Strikketøyet er alltid kjekt å ha med i tilfelle man skulle slumpe til å, som du sier, bli sittende alene i lunsjpausen ja. Fins en grense for hvor mange tekstmeldinger man har behov for å sende i en lunsjpause også.. Og det er ikke alltid man føler behovet for å se i fagblader melde seg sånn helt uten videre midt under arbeidsdagen. Ser klart for meg at den beste timeouten (ved alenepauser) rett og slett er, håndarneid. Stå på videre. Ha en fortreffelig helg.

  2. Grethe T said

    Touchmetoden datt ut her ja, håndarbeid skal det selvsagt være der på slutten.

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

Legg igjen en kommentar

