Varme føtter

Etter over en uke snufsende og hostende til sengs hadde jeg lyst på tovede og varme tøfler i ull. Jeg hadde ikke lyst til å følge noen oppskrift, men bare strikke litt på måfå og bruke opp noen gram fra esken min med Safir ullgarn, innkjøpt for noen år siden mens tovegleden var helt på topp.

For en gangs skyld gikk alt som det skulle og jeg har varme og behagelige føtter ikledd fargeglad ull. Deilig.

Tovede tøfler

Som sagt brukte jeg ingen oppskrift, men la opp 36 masker på pinne nr. 9 og strikket i stripemønster til jeg syns at de så passe store ut. Felte litt midt under foten og avrundet foran til tærne. Jeg kunne nok ha strikket dem kortere, tøflene måtte ha to runder i vaskemaskinen for å bli små nok. Da var de til gjengjeld blitt såpass små at jeg måtte hale og dra litt i dem for å få dem passe store. Nå er de en perfect match til tåsosene mine!

1 kommentar »

  1. anne marie said

    heisann!

    Lurer på om jeg ikke skal strikke meg sånne, gitt! Så morsomme og fargerike!

    vennlig hilsen Anne Marie

    PS: Kan du sende meg adressen din, så skal du få Syklubb-bok i posten når den kommer ut i uke 10

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

Legg igjen en kommentar

