Sjal i julegave

I god siste-litensk ånd ble jeg ikke ferdig med sjalet jeg hadde tenkt å gi til mamma til jul. I stedet for å utsette overrekkelsen fant jeg ut at det var like greit å pakke hele strikketøyet inn og heller love å gjøre det ferdig så fort som mulig. Pakken fra meg inneholdt altså et 30 cm langt skjerf på bambuspinner, komplett med nøste og mønsterdiagram. Jeg tviler på at min mor hadde så stor tro på at det skulle bli ferdig med det første, men etter litt strikking på julekvelden og en times innsats første juledag så ble det faktisk et skjerf til slutt. Etter blokking på strykebrettet kunne det ferdige produktet overrekkes sent på kvelden første juledag. Jeg er sjokkert over min egen gode innsats.

Branching out

Fikk inntrykk av at Malsen brydde seg mindre om min effektivitet.

Branching out med Malsen

Branching Out

Garn: Babysilk fra Du store alpakka

Garnforbruk: 50 gram / 60 kroner

Pinne nr. 5

Mønster: Branching Out fra Knitty

Mersmak?: Mønsteret gikk kjapt å lære seg og gled skikkelig rutinemessig av pinnene til slutt. Det var ikke slitsomt å strikke til det var slutt på garn.

1 kommentar »

  1. Ann said

    Det bare viser at må man så kan man :D) (Og det å overraske sine mødre pleier også å være bidragende til å få ting unna …)
    Ville bare takke så mye for den hyggelige kommentaren i bloggen min. Svære ord, men hyggelige!

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

Legg igjen en kommentar

