Spiralskjerf

Da vi reiste på ferie for et par uker siden bestemte jeg meg for at jeg hadde lyst til å hekle et spiralskjerf mens jeg var på tur. Og det fullstendig uten å kunne hekle. Jeg tenkte at motivasjon og pågangsmot skulle gjøre opp for det.

Jeg reiste altså til Tyskland kun bevæpnet med noen utskrifter med forklaring på fastmasker og sånt, en heklenål nr. 5, et enslig nøste Faerytale alpakka som jeg fant i garnkurven min, samt fremgangsmåten til HildeC som greit forklarer hva som må til for å kunne smykke seg med et egenlaget spiralskjerf.

Og tadaa! Så enkelt at selv mor fikk det til!

Rosa spiralskjerf

Jeg er veldig fornøyd med dette skjerfet, det er rett og slett veldig «meg», både i farge, fasong og materiale. Surret tre ganger rundt halsen har jeg god tro på at det varmer bra også, kanskje ikke på de kaldeste dagene, da.

Garnet jeg brukte, Faerytale alpakka, er fnugglett og veldig lekkert, det er en fluffy og supermyk alpakka. Jeg vil tro at det har omtrent samme bruksområder som mohair, men håper at det klør litt mindre.

Spiralskjerf/snurreskjerf

Garn: Faerytale alpakka fra Du store alpakka

Garnforbruk: 50 gram / 60 kroner

Heklenål nr. 5

Mønster: HildeCs spiralskjerf

Mersmak?: veldig

3 kommentarer »

  1. HildeC said

    Så kjekt at oppskriften funket. Spiralskjerf er flott trening på hekling, for man skal jo gjennom ganske mange masker for et helt skjerf. Jeg tenkte at jeg har heklet nok spiralskjerf, men når jeg hører ordene «fairy tale, fnugglett, lekkert, fluffy, supermyk alpakka» får jeg jammen lyst til å begynne på igjen🙂

  2. anjapanja said

    Ja, nå fikk jeg også lyst til å hekle meg et spiralskjerf🙂 Jeg ble litt lei av mohair, men Faerytale alpakka virker jo lovende. Du får gi en rapport på om det røyter like mye som mohair.

  3. […] med feriestrikketøy som Shetland triangle-sjalet, en mønsterstrikket hals,  heklede englemasker, heklet spiralskjerf, begynnelsen av en rosa vest, og begynnelsen på en strikkejakke. I det hele tatt altså enten […]

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

Legg igjen en kommentar

