Et hårbånd til

Det er litt kjedelig å ikke ha mer å skryte av, men faktum er at jeg i det siste ikke har fått ferdig stort annet enn et hårbånd til. Dette er strikket på bestilling og de eneste føringene jeg hadde var at det skulle være rødt. Det ble litt fastere i fisken enn førsteutkastet i blå alpakka.

Rødt hårbånd

Calorimetry

Garn: Ida strømpegarn

Garnforbruk: knapt 20 gram / ca 7 kroner

Pinner: Pinne nr 4

Mønster: Calorimetry fra Knitty

Mersmak?: Veldig raskt strikket og egentlig et utrolig praktisk hodeplagg.

3 kommentarer »

  1. Ann said

    Jeg bruker mine mye. I Bergen. Så hvis du ser ei middelaldrende dame med et hjemmestrikka hårbånd i blått eller rosa eller krem eller grønt, så kan det kanskje være meg. Ser jeg ei dame/kvinne/jente/berte i rødt hårbånd skal jeg hilse på deg :D)

  2. anjapanja said

    Jeg har laget meg et i grønt alpakkaggarn fra Garnstudio, men det er litt i tynneste laget nå. Blåser litt på ørene. Og så trenger man jo flere enn ett🙂 Så mitt neste tror jeg må bli i litt tjukt ullgarn. Kanskje jeg får en rest fra jakken i Hifa-garn som kan brukes…?

  3. Grethe T said

    Hei hei. Den rødfargen så fin ut. Kanskje jeg må vurdere å strikke meg et hårbånd i rødt ja? Er så glad i rødt, og da spesielt den varmrøde fargen. Jeg nominerte deg for litt siden, men glemte å si fra i bloggen din, men nå gør jeg altså det.. Ha en fin kveld.

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

Legg igjen en kommentar

