Turist i egen by

I helgen hadde vi besøk av vår kjekke svoger/lillebror. Dette førte til en mer aktiv helg enn normalt, sofasliting med film og strikketøy er ikke en tilfredsstillende aktivitet for en kar som lurer på om strikking er «det med to pinner, eller det med nål?» Det gleder selvsagt en gammel svigerinne at det er mulig å synes at det er så vittig at det ligger mønsterhefter og strikkeblader overalt i stuen. Og nå lurer jeg på hva jeg kan strikke til ham for å bevise at det ikke er en unyttig kjerringhobby jeg holder på med.

Jeg kunngjorde jo i et tildligere innlegg at jeg hadde gode forsetter for høsten 2007 og at jeg blant annet planla å gå to turer i byfjellene. Takket være svogerbesøket er i alle fall en av disse turene i boks. Bergen viste seg samtidig fra sin mest lunefulle og sin mest sjarmerende side og vi fikk med oss både solskinn, isregn, knirkesnø og sidelengs slapsesnø på samme tur. You gotta love it.

Ulriken sett fra Fløyen

Vi fikk også nok en demonstrasjon på at verden er bitteliten da vi dro ned fra Fløyen i samme avlukke som to menn som satt ved nabobordet vårt på Sandven Hotell i Norheimsund og drakk kaffe dagen før. Kan noen regne ut oddsen for dét?

Et lys går opp for meg

I byen er det ikke skikkelig vinter ennå, men det var uskikkelig glatt på alle fortau. I alléen på Nordnes var det trolsk nok til at det gikk an å prøve å snike seg vekk fra kameraet.

Hjemme var det Malsen som bestemte hva vi skulle gjøre på.

Malsen bestemmer

1 kommentar »

  1. Bea said

    Du Malsen, du Malsen.. du veit å kose deg, du..😉

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

Legg igjen en kommentar

