Piratlue

På fredag etter jobben begynte jeg på piratluen. Jeg var sliten etter uken, så jeg klarte ikke å forholde meg til at fargene i diagrammet er motsatt fra fargene i eksempelluen i oppskriften. Derfor er det blitt beige lue med brune skaller på. Den er blitt litt for stor, så planen er å prøve å tove den ned litt i størrelse. Jeg er foreløpig usikker på om jeg skal gjøre det før eller etter at jeg strikker på bomullsfór, eller om jeg skal droppe strikket fór og heller sy i fleece etter at luen er passelig krympet. Dilemma, dilemma.

We call them pirates

4 kommentarer »

  1. Eira said

    Fleece, åpenbart.

  2. Grethe T said

    Heisann. Fin lue du har strikket. Vanskelig å bestemme seg noen ganger. Har slike dilemma i vente jeg og, men har bestemt meg for å undersøke hvilke for de har på markedet, som kan passe godt til luefor. Ser imidlertid for meg at tynn fleece vil passe godt.

    Forøvrig ser det ut som at den piratlua er lik den jeg strikka i fjor vinter. Først strikka jeg ei til mellomstemann, den ble sånn akkurat trang. Da droppa jeg en rapport, og strikka den kortere enn oppskrifta. Så tok jeg fatt på ei ny ei til meg selv, og da tenkte jeg at jeg måtte bruke opprinnelig mønsterstørrelse. Men den ble gedigen ift mitt hode. Smil. Reneste skyggelua. Så nå ligger den bare der. Venter kanskje på at noen med uvanlig stort hode dukker opp i nærhet? Ift tovingsalternativet må jeg undersøke om jeg har brukt tovegarn. Husker ikke helt. Men det er iallefall en mulighet, fint at du satte meg på den tanken. Vi får se. Ha en fin kveld.

  3. arpelia said

    Hei!

    Den lua har jeg hatt lyst til aa strikke en stund ogsaa, den er stilig🙂

    Ser ut til at du gjorde en bra jobb. Tror nok det loenner seg aa vente med for til du er sikker paa at lua passer. Hvor mye for stor er den, forresten? Den kommer til aa bli en smule trangere med for inni, jeg snakker av erfaring o.O

  4. […] få mønsterstrikk-i-farger-prosjekter under beltet, jeg minnes en Mariusgenser, en islandsk vest, en piratlue og min personlige favoritt: George. Det er ikke noe spesielt problematisk med å strikke med flere […]

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

Legg igjen en kommentar

