Labber og pulsvarmere

Nå er alle løse tråder festet og tre av småprosjektene jeg har holdt på med i det siste er omsider ferdige. Mitt første par med strikkede labber, mitt første par med lommetøfler og mitt første par med pulsvarmere. Alt sammen veldig enkelt, greit og kjapt, og ikke minst bra for mestringsfølelsen!

Labber og lommetøfler

Labbene er strikket i Regia Strech etter en standard oppskrift fra Pinnsvin Design. Garnet var behagelig å strikke med, men jeg kommer til å prøve garn uten stretch neste gang. Den lille elastiske tråden som er i garnet hadde litt for lett for å komme frem hvis tråden fikk for mye tvinn på seg. Jeg er også usikker på hvor mye funksjon stretchen har, tror labbene ville blitt elastiske nok uten også.

Lommetøflene er strikket i Rubin ullgarn, og det gikk med ganske helt nøyaktig ett nøste. Jeg observerer at mange sier at disse lommetøflene er så artige og morsomme å strikke, men må si meg litt uenig der. Raske og totalt ukompliserte, ja. Morsomme? Nei. Men de er varme og deilige, veldig gode «sofasko».

Malsen har som vanlig vært beredt til assistanse:

Labber og malsen

Pulsvarmerne er en presang til en 80-års jubilant og det viste seg å være en utfordring å finne et mønster som var kompatibelt med min hjerne. Jeg prøvde to mønster fra garnstudio uten hell og endte opp med et hefte fra Rauma.

Pulsvarmere gule

Strikkede labber

Garn: Regia Stretch, farge Crazy Colors

Garnforbruk: ca 60 gram / 50 kroner

Mersmak?: ja, enkel oppskrift med bra resultat

Lommetøfler

Garn: Rubin superwash (100% ull)

Garnforbruk: 50 gram / ca 16 kroner

Mersmak?: ja. Veldig bra som tv-strikketøy, vokser fort på tykke pinner

Pulsvarmere

Garn: Drops tynn alpakka

Garnforbruk: ca 20 gram / 15 kroner

Mersmak?: ja. Lekre pulsvarmere som går fort å strikke og ikke koster all verden. Det er jo tre ting på én gang…

6 kommentarer »

  1. anjapanja said

    Sokkene og lommetøflene ble kjempefine! Nå har jo jeg også kjøpt meg et slikt mangefarget garn, så håper du vil lære meg å strikke sokker. Kjekt med noen som har gjort det før og som jeg kan låne oppskrift av😉

  2. angie said

    hei! kunne du tenke deg å dele oppskriften på pulsvarmere? de er jo so nydelig…
    hilsen, nybegynner Angie

  3. Lene said

    Hei.
    Fantastisk fine pulsvarmere. Kan du sende denne på mail til meg?

    lene

  4. Hanne said

    Perfekte pulsvarmere! Riktig størrelse, tjukkelse og alt.

    sukk… 😦

  5. Irene said

    Hei
    Fant siden din i jakten på pulsvarmere på nettet. Disse som du har her er akkurat slike jeg tenkte på til svigermor til jul. Er det mulig å få oppskriften på disse?

    • Unsepus said

      Oppskriften på pulsvarmerne er fra et Raumahefte, jeg mener det heter Inca 2. Tror det skal være mulig å få tak i fremdeles.

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

Legg igjen en kommentar

