Det var en god helg

Halvannen dag fri fra jobben, en lang biltur og noen dager på verdens fineste lille ensomme sted – mer skal ikke til. Jeg er glad, jeg er uthvilt, jeg er bittelitt lykkelig og føler at jeg har brukt helgen til å leve «akkurat nå».

Vi har fått prøvd ut det nye gliset vårt og er kjempefornøyde, bilen er spenstig, den er superfin, behagelig og den bruker nesten ikke drivstoff. Me like. Egentlig tilsa bilreglene våre at vi ikke skulle begynne med spising i bilen, for det blir jo bare grisete, men allerede på hjemturen satt vi der og gnagde på hver vår svele fra fergen. Så mye for prinsipper.

Hva har vi så gjort på i helgen?

Vi har både vært misunnelig på og syntes synd på sauene som beiter i våtmarken nede ved fjorden:

Sauer på stranden

Vi pratet litt med dem, men prøvde å holde samtalen rundt ull, ikke fårikål, pinnekjøtt og sånne ting.

Sauer nære

Vi var på fantastisk fjelltur i nydelig vær, strikkejakke og sjal var mer enn god nok påkledning.

Fjelltur med sjal

Fjelltur

Og så har jeg faktisk strikket en god del. Og drukket kaffe av favorittkoppen på hytten.

Sjal

Skal skrive mer om helgens produksjon senere, men pulsvarmere som skal gis vekk i 80-års presang er ferdige, mitt første par med lommetøfler er ferdige og et frilly-sjal er påbegynt og allerede lengre enn på bildet.

3 kommentarer »

  1. anjapanja said

    Åååååh, jeg er kjempemisunnelig. Det så veldig fint ut. Heldige dere som har så fint hyttested. Gleder meg til å se hva du har strikket🙂

  2. Grethe T said

    Hei heisann. Det ser ut som om dere hadde en nydelig tur på hytta. Greit å ha en sånn plass å dra til. Flott vær dere og da. Jeg og familien min gikk oss en lang tur denne helga. Har lagt ut bilder fra bl.a. topputsikten i bloggen min. Artig med litt fugleperspektiv over steder man opplever på bakkenivå hver eneste dag.Lykke til videre.

  3. Grethe T said

    Hvis du vil ta en titt i blloggen min, så plussa jeg på www i adressen min nå. Vet ikke hvorfor www ikke kommer fram i URIen min når jeg skriver kommentarer. Og hvis den ikke er skrevet rett, kommer man ikke fram til siden min.

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

Legg igjen en kommentar

