Les Feuilles Mortes

Det er blitt høst igjen.

Gult tre i Göttingen

Det er rart med det, men det kommer så plutselig hvert eneste år… Jeg blir litt sentimental på denne tiden av året, det blir så tydelig at det ikke er lenge til jul, og da er det jo ikke lenge til det er et helt nytt år, og hva har jeg egentlig gjort av alle de tingene jeg hadde planlagt i 2007?

Men man skal jo ikke gråte over spilt melk, så derfor har jeg følgende planer for høsten 2007:

  • Gå to turer i byfjellene
  • Reise på hytten en helg
  • Lese minst seks bøker jeg har lyst til å lese
  • Strikke julepresang til moren min
  • Reise vekk en langhelg
  • Venne katten til å være på ferie hos «bestemor»
  • Strikke minst to ting fra strikkebøkene jeg har hjemme
  • Svare på epost samme dagen som jeg får den
  • Slutte å utsette ting – livet er nå
  • Bestemme meg for om jeg skal friske opp fransken eller lære spansk

Så gjenstår det å se da…

Så filmen «La Vie en Rose» i går, om Edith Piaf. For et liv, for en stemme, for en musikk. Likte filmen veldig godt. Har hørt kommentarer om at denne filmen flyter på musikken, og det er det jo klart at den gjør. Jeg skal i alle fall realisere mine tanker om å skaffe meg litt Edith på CD. Filmen fikk meg til å google Edith Piaf og nå vet jeg at jeg i lange tider helt feilaktig har trodd at det er Piaf som synger så inderlig om «Göttingen, Göttingen». Det er altså en Barbara som synger den sangen…. jaja. Hun har i alle fall rett i at «mais, Dieu, que les roses sont Belles, à Göttingen, à Göttingen». Savner litt det ubekymrede livet i utlandet…

5 kommentarer »

  1. anjapanja said

    jeg har også en sånn liste i hodet mitt. noen av de samme tingene har dukket opp også. Så får vi se om vi kommer i mål🙂

  2. Silvi said

    I want sommer!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!😎

  3. Kjerstin said

    Jeg synes høsten er den flotteste årstiden, hvis vi ser bort fra alt regnet da… Dessverre er det voldsomt mye regn her på Vestlandet i løpet av høsten, men når de fine dagene dukker opp, så er det ingenting som er så nydelig som Bergen by i høstsol.

    En annen ting som gjør at høsten er min favoritt-årstid er at det da er ingen pollenspredning… Need I say more?

  4. innfall said

    Og masse kaffe inne. Det er en bonus med høsten🙂

  5. […] kunngjorde jo i et tildligere innlegg at jeg hadde gode forsetter for høsten 2007 og at jeg blant annet planla å gå to turer i […]

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

Legg igjen en kommentar

