Dum og deilig

Noen ganger er man for pen til sitt eget beste. Det vil si: så pen at det er vanskelig for omgivelsene å vite om de skal ta deg helt alvorlig, om de kan stole på deg, om du kan brukes til noe. Eller om det altså er like greit å bare bruke deg som eye candy; fin, men egentlig litt udugelig. Jeg har opplevd dette problemet på kroppen, i egenskap av å være eieren av frøken Rosa: to nøster av det herligste, men akk så ubrukelige, rosa garnet.

Vi traff hverandre for rundt to år siden (eller er det allerede blitt tre?!) i øverste etasje i et varehus i Göttingen. Den rosa var priset ned, jeg tror hun ble ansett for å være litt billig. Men jeg falt pladask. Nå skal man jo ikke anlegge harem, så jeg begrenset meg til to nøster, jeg tenkte vel at det holdt til et par pulsvarmere.

Det var nemlig det som var planen. I mellomtiden har frøken Rosa vært én pulsvarmer, begynnelsen av et heklet sjal, to prøvelapper, begynnelsen på en hals og et nesten ferdig bainbridge sjal. Men hun passer ikke til det! Hun passer jo ikke til noe! I mine svarteste stunder tenker jeg at hun er dum, dum, dum og har lyst til å legge henne i en pose innerst i skapet, men så ser jeg på henne og må erkjenne at hun er deilig…. Det er et dilemma. Hva skal frøken Rosa bli?

Rosa

3 kommentarer »

  1. anjapanja said

    Det høres ut som frøken Rosa er besudlet med uante mengder dårlig karma… Alt blir jo til bajs.

  2. HildeC said

    Herlig post, og herlig garn. Mine umulige garn har det med å plutselig få nytt liv når jeg minst venter det – plutselig dukker det bare opp noe det passer til, og jeg tenker at garnet har bare ligget der og ventet på at jeg skulle skjønne den egentlig skjebnen dens. Kanskje frøken Rosa egentlig vil leve et liv på utstilling en stund før hun tar skrittet over i noe mer seriøst?😉

  3. Farmor's said

    Hei, og takk for hyggelig hilsen på bloggen !
    Mønsteret til jakken finner du i pt-design sitt hefte nr.77
    Jeg tror det lekre garnet må bli til en lue en gang !?
    Artig og hyggelig blogg du har forresten !

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

Legg igjen en kommentar

