Gjør som mamma sier

I dag har jeg vært ulydig og gjort noe jeg har lovet å slutte med, men for å bøte på det har jeg hørt på min mor og fulgt et godt råd.

Har jeg nevnt at det regner veldig i Bergen for tiden? Likevel tok jeg bussen til byen, med regnfrakk og bærenett og paraply, og med et klart mål i sikte: ny bukse. Bukse som ikke er for kort, ikke for lav i livet, ikke for trang, ikke for smal nede og ikke for dyr. Med så mange kriterier antar jeg at det sier seg selv at jeg gikk inn i en butikk, prøvde to håpløse bukser, ble sint på alle buksene i verden og bestemte meg for å finne på noe annet. Og her kommer mitt elskede bærenett inn i bildet. Det er nemlig fabelaktig til å skjule bevisene av handling man ikke vil være ved at man har utført.

Det så så uskyldig ut da jeg kom hjem:

Handleveske

Lite kunne min kjære vite at i det i veskens indre skjulte seg meter på meter med fullstendig ulovlig innkjøpte varer som vi senest i går snakket om at denne husholdningen strengt tatt ikke trenger mer av:

Garn

Ja. Garn. Herlig garn til 10 kroner nøstet. Alt pent stappet ned i bærevesken.

Mer garn

Og det beste av alt er at min mor kom med beroligende ord og en reddende plan da jeg innrømmet hvor ulydig jeg hadde vært (dog etter at hun hevet øyebrynene og lurte på hva jeg egentlig skulle med mer garn). I følge mamma trenger jeg nemlig ikke å strikke opp alt dette garnet i år, det holder seg jo. Nemlig! Dessuten var hun ganske sikker på at hun hadde en vanntett plan for hvordan jeg i skjul kan oppbevare dette garnet til jeg trenger det, helt uten at anti-garnfetisjisten her i huset kommer til oppdage det.

Mamma har alltid rett da. Det vil nok neppe bli oppdaget med det første:

Garnpute

4 kommentarer »

  1. anjapanja said

    Hahaha! Dette var genialt. Det komiske er at vi har gjort akkurat de samme tingene i dag. Dvs jeg dro til byn for å kikke i garnbutikker (ikke kjøpe noe garn, men kanskje en oppskrift eller to…). Det ble selvsagt garn, men ingen oppskrift. Siden jeg da var i godt humør, tenkte jeg at jeg kunne finne bukse også. Prøvde 4 stk (imponerende innsats!) og forkastet alle. Prøvde 3 forskjellige str, men når den største var trangere enn den minste ga jeg opp, og tenkte at jeg heller fikk strikke meg en bukse, for garn har jeg veffal nok av!😀

  2. HildeC said

    Så mange godbiter til 10 kr stykket – det er klart man ikke kan gå fra det! Godt du fant en så fin oppbevaringsløsning🙂

  3. hegebee said

    For en smart løsning, hi,hi Også lurer jeg fælt på hvor du handlet… bor nemlig i Beregn jeg også!

  4. innfall said

    Løsningen fungerte over all forventning, responsen var faktisk: «å, har vi fått en ny pute?»😉 Garnet kjøpte jeg på Knappehuset på Ole Bulls plass, de hadde to kurver stående.

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

Legg igjen en kommentar

