Innesko

Et av mine påbegynte prosjekt er nå omsider ferdig, er fremdeles litt forundret over at jeg faktisk var utholdende nok til å strikke to av samme sorten. Det er varme og kjekke tøfler/labber som jeg tror passer svært bra til sofasitting i gulvkalde rom. På bildet ser de litt ujevne ut i størrelsen, men de er like store. Litt for store til mine føtter, faktisk, regner med at de sitter litt tettere på sin påtenkte eier.

labber

Tøflene er strikket etter denne oppskriften, med Silja strømpegarn i 80% ull og 20% nylon. Jeg brukte pinne 3,5 og syns resultatet ble fast og fint. Prøver muligens med mindre pinne eller dobbel tråd neste gang, for å få litt mer tøffel og litt mindre sokk.

1 kommentar »

  1. anjapanja said

    Tøflene ble kjempefine! De var veldig søte med knapper på. Jeg tror jeg kommer til å prøve meg på noen sånne jeg også. Vi har det jo så gulvkaldt, kan være greit å ha for gjester.

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

Legg igjen en kommentar

