Syklubb

Jeg har etterhvert skjønt at det er et universelt fenomen å ikke forstå at man selv er blitt voksen. Jeg vet jo at årene er der, men likevel tenker jeg ofte «nei, et sånt ansvar kan jeg ikke ta på meg, så ung som jeg er». Derfor har jeg ikke bil, ingen katt eller hund, eier ikke leilighet, har ikke barn, ikkeno sølvtøy og har først nylig begynt i fast jobb. Og mange ting som jeg mener hører til det å være voksen – eller som jeg alltid har trodd at jeg skulle kunne og vite noe om innen jeg selv var blitt en voksen dame – de kan jeg rett og slett ikke noe særlig om.

Det er altså på tide å strikke sin første genser. Sjal og huer og tovede labber er for ungdommer! Jeg må snarest lære raglanfelling og å strikke hæler!

I sammenheng med dette passer det veldig bra at jeg lenge har hatt litt lyst til å være med i en ordentlig gammeldags KLUBB! En fast tilstelning med en måneds tids mellomrom, en ordentlig trygg og forutsigbar fast ting som bare _skjer_ for eksempel hver siste onsdag i måneden. Det har vært litt underordnet for meg hva man faktisk skal gjøre i «foreningen», men tanken om håndarbeid og hobby føles riktig. Det er jo greit å ha noen allierte som ser viktigheten av å ha materialene til ennå ikke påtenkte hobbyprosjekter liggende – når de hjemme himler med øyene hver gang de oppdager nok en pose med garn øverst i skapet. Det ER en hemmelig drøm å være flink med håndarbeid, målet er å kunne strikke babyklær innen jeg trenger det til egen produksjon. Vi får kalle det en øvelse i voksenlivet.

Den eneste som egentlig ser forbi min ungdommelige aura er min mor. Hun har begynt å spørre meg om råd i plantestell.

2 kommentarer »

  1. anne marie said

    hei!

    Kan du kontakte meg? Jeg samler stoff om syklubber i Norge, og denne bloggen din var veldig morsom!!

    Mvh
    Anne Marie

  2. anne marie said

    dette er mailadressen min. Kontakter du meg? den sammen Anen Marie som 16.9

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

Legg igjen en kommentar

