Impulskjøp

Det er blitt så mye lettere å la seg forlede til impulskjøp etter at ebay og finn.no kom til. Se på et bilde, tenk «den var artig» og «hadde det ikke vært gøy å ha den», trykk på et par taster, that’s it! Sånt skjedde aldri med meg da rubrikkannonser i avisen var eneste måte å kjøpe av privatpersoner på. Det som er dumt er at jo lettere man kjøper noe, jo fortere angrer man gjerne på det. Jeg eier et kicker-bord (eller fußball som de sier i Amerika..) som kom i mine hender etter et overivrig klikk på ebay for litt over et år siden, det ligger fremdeles innpakket i esken sin fordi leiligheten min rett og slett er for liten.

Og siden tirsdag eier jeg dette anretningsskapet:

skap.jpg

skap22.jpg

Det trengte en god vask og skuffene behøver snarest litt pleie. Det grønne stoffet som er limt godt fast i skuffebunnen kan umulig være bra for selvfølelsen til skapet. Jeg vurderte å decoupere innsiden av skuffene, men etter å ha sittet i en time med tapetkniv for å prøve å skrape av det verste av det grønne, er jeg kommet til at jeg ikke vil mine restaureringsetterkommere så vondt. Kan ikke være lett å skrape av en decoupert serviett. Skal snarest gå til innkjøp av litt møbelpolish, så tror jeg at skapet blir supert.

3 kommentarer »

  1. anjapanja said

    Jeg håper du ikke har tenkt å forvandle dette til shabby chick??😮

    Det var dødsfint! og jeg er litt misunnelig…. Hva kostet herligheten?

  2. innfall said

    Nei, dette skal være som det er, må bare få gitt treet litt fuktighet. Håper møbelpolish fixer det.

    Prutet ned til 500 fra 700, syns prisen var grei. Kunne nok ha prutet mer, men jeg syns folk skal få noe for tingene sine også (henger vel i fra bransjen jeg har vært i fra barnsben av…)

  3. anjapanja said

    Rom 1-2-3 har i nåværende nummer et godt eksempel på fæl shabby chick-stil. Er skap i samme stil som ditt som er malt hvitt og spraylakkert med neongrønt. Damen i reportasjen hadde ellers mange andre fæle ting også…

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

Legg igjen en kommentar

