Regnbuefebruar

Det er ikke så ofte at jeg blir med på strikkealonger. Noen ganger frister temaene og jeg har lyst til å bli med, men så vet jeg at tiden ikke strekker til og at jeg mest sannsynlig ikke kommer til å greie å fullføre. Så da blir det med tanken, og med et lite ekstra påfyll av inspirasjon, for along-temaene er ofte veldig gode!

Men Pinneguris regnbuefebruar måtte jeg jo bli med på! Vi er selv en regnbuefamilie og i det ligger det samtidig et lite ansvar for å gå med hevet fane for å vise at det ikke er noe merkelig, rart eller farlig ved det.

regnbuegenser

Mitt regnbueprosjekt er en genser til Småen. Jeg valgte en mørk himmelblå bunnfarge og bestemte meg for en litt diskret regnbue i bærestykket. Regnbuen har jeg tenkt å ta opp igjen nederst på bolen og på ermene. Jeg skulle nok ha valgt en dypere lilla, men jeg hadde absolutt ikke tid til å vente til dagen etter, så da ble det den lillafargen jeg hadde for hånden. Men så er det vel ingen regnbue som er helt prikk lik, heller vel?  (eller var det snøfnugg…?)

Bli gjerne med på regnbuefebruar dere også! Det er fortsatt mange strikkedager igjen i februar!

3 kommentarer »

  1. Frida said

    Ser ut til å bli ein nydeleg genser! No vart eg inspirert! Eg tenkte at alle regnboge-fargane på éin gong vart for voldsomt for min meir minimalistiske strikke-smak, men når plagget elles er så «himmelsk» einsfarga, vart det stilig, og dei viktige regnboge-fargane kom endå betre til sin rett!

    Kva for garn brukar du, skal tru?

    • Malsen said

      Frida: så kjekt at genseren inspirerer! Jeg strikker i dobbel tråd Shetland soft. Blåfargen heter Dongeri, og regnbuefargene jeg har brukt er Rød Valmue, Oransje Mandarin, Gul Solskinn, Grønn Frodig, den blå husker jeg ikke i farten og den lilla er Lilla Lavendel.

  2. torirot said

    Fine regnbuen – morsomt med rundsal hvor regnbuen blir som en ordentlig regnbue!

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

Legg igjen en kommentar