Babyluer

Det er vanskelig å velge farge når man sitter med direkte tilgang til lagerhyller med 30 forskjellige nyanser av garnet man vil bruke. Til babyluene i størrelse «litt større» til de knusesøte trillingene jeg kjenner, ble jeg til slutt enig med meg selv om å bruke den lilla «Elegance», den turkise «Duck» og min favoritt «Sunshine». Forhåpentligvis faller det i smak, både hos foreldrene og barna.

De bittesmå luene trillingene fikk da de ble født hadde etter sigende så god passform at det kunne være greit å få noen som var litt større også. Dette er veldig gode tv-strikk-luer, det er knapt nok nødvendig å tenke på strikketøyet mens man strikker dem. I stedet for tvinnet eller heklet snor, strikker jeg i-cord snor over tre masker som jeg plukker opp på innsiden av luen.

Babyluer

Garn: Shetland soft fra Malsen og Mor

Garnforbruk: ca 15 gram per lue

Pinne nr. 2,5

Mønster: Lettstrikka babylue fra Strikk til nøstebarn

Underholdning: Strikkekafé med påfølgende Grey’s Anatomy – fast tirsdagstakst.

2 kommentarer »

  1. Juni said

    Herlige luer!
    Jeg pleier også å strikke slike snorer i luene, de er så greie å knyte synes jeg.

  2. Greta said

    hei. Nydelige små og store luer. Tenkte eg skulle ønske deg ein strålandes jul og så håper eg på å støte på deg i løpet av 2010. da hadde vore kjekt. vi «snakkes» over nyttår om ikkje før. Stor juleklem fra Greta

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

Legg igjen en kommentar

Følg meg

Få nye innlegg levert til din innboks.

Bli med 27 andre følgere

